Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til forsterkere?


Roar

Anbefalte innlegg

Har spilt en god del på 5150 amper, kun den første varianten - har aldri likt mkII modellen (kun testet i butikk).

Vrengkanalen på 5150 kan du få til å låte bra i de fleste sammenhenger - presence kontrollen funger fint, du kan bruke den til egen liten EQ bit til å fremheve en spesiell frekvens om ønskelig.

Renlyd er det ikke stort av. Selve ampen bråker vel mye til studio, men det er fullt mulig å bruke den. Brukt ligger den særdeles lavt i pris, selv om det ikke har dukket veldig få etter at Van Halen forlot Peavey.

Jeg brukte ampen med 4x10" kabinett, noe som låt mye bedre enn 4x12". Jeg syntes det ble for mye bunn i 4x12", 10" er litt kjappere og det låt bedre på vreng og renlydskanal.

Har kun erfart Engl Blackmore modell - allsidig sak. I hovedsak tror jeg du vil være fornøyd uansett hvilken du velger. Men hvilken du liker best er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireball'en låter også mindre "smooth" og prossessert enn PB. Den er altså litt "råere" i sounden. FB'en har ett sett med knotter, noe som gjør at man tidvis savner en ekstra kanal med egen EQ til å forme lead tone og slikt. Selv synes jeg de er jævla vanskelig å finne noe som passer bra til lead og andre ting på amper som ikke låter "Marshall aktig"

5150 låter fett og har en egen lyd, men mye av det som gjør ENGL til så bra high gain amper er at de er stillegående, lite ekstra fizz i tonen, klare og tighte i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, flere bilder her!

Noen smakebiter til:

1Savage%20Arrives%20008.jpg_thumb.jpg1Savage%20Arrives%20020.jpg_thumb.jpg

Hva med Mesa Boogie?

Jeg syntes de blir litt for lite tight'e (spesiellt i bunn) og fizzy til tider, I det minste Rectifierne, men det er såklart smak og behag. Men at de i tillegg koster alt for mye i Europa brude være grunn nok til å velge noe annet ;)

Vel, Trem-O-verb må sies å være et unntak her. Makan til allsidig forsterker skal man lete lenge etter. Besitter en selv og er storfornøyd!

Btw - Din Engl gir meg vann i munn. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp lån og kjøp diezel. :D

EMG og 5150 er jo ein klassikar. Har prøvd 5150 II eit par gonger men mykje volum er naudsynt for at den skal høyrast bra ut. Kai har vel ENGL blackmore så den kan du sikkert testa til du blør. Treng du kun EIN lyd kan du jo sjekka ut Soldano Avenger (trur den står på treffa endå) Eit billeg alternativ kan vera peavey supreme XL. Prøvde den på riff for eit drøyt år sidan og synest den let skikkeleg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk klager over at 5150en støyer? De jeg har prøvd har vært rimelig stillegående.

Såklart den bråker hvis du har gain på 10, men det trenger du ikke. Begynn med gain på 2, og skru sakte oppover til du har nok.. Du kommer sannsynligvis til å ende opp på rundt 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig, spaz! Når du først skriver noe er det om ESP og for å briefe med ampen din. Hehe!

Blir vel ENGL Fireball eller Peavy 6505, da.

Nevnte da ikke ESP i dette innlegget! :P Ville bare vise frem ampen så du har flere valg å vurdere! ;)

Har du mulighet til å teste begge to så ville jeg absolutt gjort det. Personlig ville jeg antageligvis gått for Fireballen.

...men ENGL er konge da, plass rett under keiser KranK

Enig at ENGL ruler gata, men det jeg har hørt av KranK har ikke vært særlig overbevisende! Smaken er jo dog som baken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de blir litt for lite tight'e (spesiellt i bunn) og fizzy til tider, I det minste Rectifierne, men det er såklart smak og behag. Men at de i tillegg koster alt for mye i Europa brude være grunn nok til å velge noe annet ;)

Jepp. Jeg er veldig glad i DC'en min, dog. Leverer en flott Mesa Mark tone (og verdens sykeste clean :o ) og kostet ikke mer enn 5500 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.