Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til forsterkere?


Roar

Anbefalte innlegg

Nettopp, skal pumpes ut metal til øra blør. Lurer rett og slett på om dere har noen anbefalninger?

Har tenkt på ENGL Fireball og Peavy 5150. Skal brukes til øvinger og mest sannsynlig livespilling. Hadde vært fint om prisklassen hadde vært mellom 10-15.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være godt mulig å finne en Powerball eller Savage i den prisklassen :)

Yeah.

Hvordan er powerballen i forhold til Fireballen / Blackmoren? Samme med Fireball vs. Blackmore.

Har jo allerede prøvd en ENGL Powerball og det røska jo hardt og deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerballen og Fireballen er ganske så lik! bare at fireball har mindre funksjoner

Blackm. modellen er litt mer åpen i lyden, og har litt mer mid toner i forhold til de to forige som var nevnt :)

finnes masse klipp på www.rocksolidamps.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for fireball - har den selv og kan gå god for at den røsker i ballene ;)

Har testet 5150 hardt og lenge, med volum opp til 7 eller deromkring. For all del, en rå amp med heftig attack og brutal chugg, men den har fortsatt noe med mellomtonen som gjør at den låter brunt. Med en slik låter du plutselig litt mer gammalrock i ny utgave.

Når det gjelder power- vs. fireball: lik lyd, men litt flere muligheter med powerball. Hvis du er av typen som liker å bytte fra rå ondskap til pusekatt i gresset på et blunk, men som i tillegg trenger å ha en vintage rockelyd tilgjengelig, så er nok powerballen et bedre alternativ. For meg som kjører utelukkende enten det ene eller andre, så er de ekstra 5000 for powerballen bedre investert i råere kabinett. Har ikke testet blackmore-en, men det skal sies at stålrør-grillen ser litt råere ut enn nettingen på fire-/powerball - hvis det er noe som interesserer deg vesentlig :lol:

Hvis den ikke er solgt, så er vel kanskje http://forum2.gitarnorge.no/selges-Peavey-...Topp-t8629.html også noe å sjekke ut. Har testet den i flere butikker, og den er like rå hver gang! Ikke fullt like knivskarpt attack som på ENGL, men gjerne en anelse mer heavy. Synes også at overtoner fra XXXen låter saftigere enn de fra ENGL. Synes Nevermore har fanget lyden dens på tilfredsstillende måte, så du kan jo høre på dem hvis du trenger en pekepinn på hvordan det låter. Har ikke fått testet den på like høyt volum da, men regner med at den ikke låter dårligere når du tyner den litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 5150en låter helt knall, og jeg er ikke særlig glad i ENGL.

Det eneste som kan sies negativt om den er at den låter litt "papp", men jeg tror det har mer å gjøre med kabinettet jeg spilte gjennom (vinklet 5150 4x12 men sheffield-elementer) enn toppen. Den har også latterlig mye gain. Hva er egentlig vitsen med å ha en gainknott som du aldri vil få bruk for å ha høyere enn 5?

Problemet med den er at den ikke har clean-kanal. Du kan få lurt clean lyder ut av rhythm-kanalen, men det er sannsynligvis ikke særlig tilfredsstillende.

5150 brukes av blant annet in flames, arch enemy, cradle of filth og the haunted.

Og de har av en eller annen grunn skiftet navn på den til 6505!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei (Empe)Roar!

Long time no speak :)

Jeg har en Peavey XXX og en ENGL Savage SE.

Savage%20Arrives%20019.jpg

Om jeg skulle anbefalt en amp så ville det blitt ENGLen. Om det er KUN metal den skal brukes til er Powerballen kanske å foretrekke, om bare fordi den er billigere: Savage er derimot veldig allsidig og klarer ALT med glans. Om du vil bruke litt mindre penger enn det igjen er Fireball et godt alternativ.

Either way, join the ENGL clan! :D

Endret av spz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, skal pumpes ut metal til øra blør. Lurer rett og slett på om dere har noen anbefalninger?

Har tenkt på ENGL Fireball og Peavy 5150. Skal brukes til øvinger og mest sannsynlig livespilling. Hadde vært fint om prisklassen hadde vært mellom 10-15.000.

Hva med Mesa Boogie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Savage så skam feit ut da

Jo takk, flere bilder her!

Noen smakebiter til:

1Savage%20Arrives%20008.jpg_thumb.jpg1Savage%20Arrives%20020.jpg_thumb.jpg

Hva med Mesa Boogie?

Jeg syntes de blir litt for lite tight'e (spesiellt i bunn) og fizzy til tider, I det minste Rectifierne, men det er såklart smak og behag. Men at de i tillegg koster alt for mye i Europa brude være grunn nok til å velge noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.