Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal og Tv/Radio


Jonathan

Anbefalte innlegg

satt å tenkte litt... hvorfor i alle dager blir Metal musikk så nedprioritert, og trykket ned i Norsk media? altså, de største Radio og TV kanalene i landet..?!

f. eks METAL SVISJ, som må ha den dårligste sendetiden EVER(natt til Onsdag fra 00.00 til 03.00 elns), 1 gang i uken.

Så vet jeg at det går et 2 timers program på radio(Tinnitus) hver onsdag.

og LITT på urørt, men det er jo en ganske ny ting da...

NRK har vell gjerne ikke noe Metal relatert på tv?

noen meninger?

syns metal kunne få LITT mer spilletid på (kommers) radio og tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Muligens er det fordi mange syns Metal og Tungrock er rett og slett støtende.

Altså, mange her på forumet syns Britney Spears og Ricky Martin o.l er støtende, men det blir vel ikke på samme måte.

Men likevell, det er jo ganske overdrevet nedprioritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei kutta jo metalsvisj på søndagar fordi det var ein del som fant det støtande på kviledagen. fniiis. Pyro sendte litt metal etter ambolt la inn årene. Synest voice kunne ha hatt eit metal program istaden for å senda my hump 15 gongar dagleg. Ville ha fått ein del ekstra sjåarar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpløst. den metalen som blir spilt er jo stort sett kjedelig ræl så.. svisj var ok i begynnelsen, men nuh er det jo bare goth, power og stonegard :blink:

best å spille den musikken du vil hjemme.

Kanskje hvis du hadde pumpa ut litt spenn fra mobilen og sendt inn tips til hvilke band de skulle ha spilt der, så kunne du kanskje fått det akkurat som du vil ha det?

For min del driter jeg i om det er metal på tv'n eller ikke. Storkoser meg uansett med skiver hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er ganske enkel. TV/Radio kanalene vil ha flest mulig seere/lyttere. Metal er ikke den sjangeren folk flest hører på i landet, med andre ord vil det bli lave seer og lyttertall.

De vil ikke miste seere i beste sendetid, derfor går metalsvisj på det tidspunktet det går.

Endret av Skogtroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen er ganske enkel. TV/Radio kanalene vil ha flest mulig seere/lyttere. Metal er ikke den sjangeren folk flest hører på i landet, med andre ord vil det bli lave seer og lyttertall.

De vil ikke miste seere i beste sendetid, derfor går metalsvisj på det tidspunktet det går.

For svisj har jo alltid hatt beste sendetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at de vil ha mest lyttere, men de sender jo sånn ca. ALT annet ellers på radio, vell.. ialfall de kanalene jeg har hørt om formidagen og ellers når jeg kjører :P

men nekter å tro at det er sååå lite folk som hører på metal her i landet?

og metal er jo tross alt en ganske så bred sjanger... Iron Maiden er jo ett mer populært metal-band, som alle kjenner til her i landet? så det finnes vell ett greit antall lyttere for det...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at de vil ha mest lyttere, men de sender jo sånn ca. ALT annet ellers på radio, vell.. ialfall de kanalene jeg har hørt om formidagen og ellers når jeg kjører :P

men nekter å tro at det er sååå lite folk som hører på metal her i landet?

og metal er jo tross alt en ganske så bred sjanger... Iron Maiden er jo ett mer populært metal-band, som alle kjenner til her i landet? så det finnes vell ett greit antall lyttere for det...

:)

det finnes et greit antall lyttere ja, men Iron Maiden trekker ikke på langt nær så mange lyttere som Robbie Williams. Og det er ikke bare metal blir vraka, hvor ofte hører du f.eks samtidsjazz og blues på P4 i beste sendetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis du hadde pumpa ut litt spenn fra mobilen og sendt inn tips til hvilke band de skulle ha spilt der, så kunne du kanskje fått det akkurat som du vil ha det?

For min del driter jeg i om det er metal på tv'n eller ikke. Storkoser meg uansett med skiver hjemme.

svidd av hundrevis av kroner for å høre ei låt? er du morsom? :lol:

nei, får bare være. tror ikke så mange metalfolk setter seg foran tv'n for å få høre favorittmusikken uansett..

for the record; første sending metalsvisj fikk bedre respons enn alle andre interaktive tvsendinger dem har kjørt, selv om den ikke var annonsert eller reklamert for :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svidd av hundrevis av kroner for å høre ei låt? er du morsom? :lol:

nei, får bare være. tror ikke så mange metalfolk setter seg foran tv'n for å få høre favorittmusikken uansett..

for the record; første sending metalsvisj fikk bedre respons enn alle andre interaktive tvsendinger dem har kjørt, selv om den ikke var annonsert eller reklamert for :blink:

Var retta mot klaging på noe, som du faktisk kan gjøre noe med. Forståelig at du ikke gidder å bruke spenn på å se på musikkvideoer.

Forresten så har MessTV begynt å kjørt metalsendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei kutta jo metalsvisj på søndagar fordi det var ein del som fant det støtande på kviledagen. fniiis. Pyro sendte litt metal etter ambolt la inn årene. Synest voice kunne ha hatt eit metal program istaden for å senda my hump 15 gongar dagleg. Ville ha fått ein del ekstra sjåarar

The Voice sier jo selv av de vil fokusere på hip-hop o.l, noe som trekker ganske mange seere, og dermed ser de vel ingen grunn til å begynner å sende Metal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.