Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP EC-I CTM


spz

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe...uhhmmm...what?...de er dyrere med emg enn duncan :) sjekk ut selv :)

For min del synes jeg at ESP EC ser kulere ut enn Gibson sine Les Paul...vet ikke helt hvorfor...syns rett og slett bare at dem er finere! En av tingene som er meget mye råere på esp'ene er headstocken!

Esp's headstock = Power, Gibson's headstock = sissy

...off..den uttalelsen blir jeg vel slakta på tenker jeg....hehe..jaja :)

En skjeiv headstock som ser bulka ut ser bedre ut enn en med svær blingbling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitter med en gibson les paul custom i fanget mitt nå. har prøvd en del esp'er og eid et par også... kanongitarer,men de kan dessverre ikke måle seg med gibson i mine øyne.Sg Angus Young gitaren min er mye bedre enn esp viperen jeg hadde og les paulen bedre enn eclipsen og de andre modellene jeg har prøvd..

til metall er esp helt sjef og grattis til Roar med sponsordeal! Men gibson har mer sjel, mer spillbarhet,mer tone,bedre utseende og mye mer klarhet og punch. Men alt er en smakssak og henger sammen med hva slags stil man spiller og hva man vil ha av gitaren! Synes bare det ikke er på sin plass at gibson blir sett så ned på i dette forumet. Og jeg er enig i at gibson er litt overpriset, men merker som prs,suhr,tyler gjør bare ikke samme nytten for meg og ser ikke så fete ut. only a gibson is good enough! :P ( var veldig for esp i forhold til gibson før, helt til jeg faktisk prøvde en gibson.) jølsrud! : vis gibson litt respekt a! hør på meg a!

fete nye finisher dog! B)

Endret av Chocolate-Overdose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Må si at ESP plutselig ble mye bedre etter sponsen ;)

Neida, kan ikke huske å ha rakka ned på ESP gitt.

Du må da få fiksa Griffin sponsoravtale med Jackson i stedet, kicker ESP når som helst :P

Lykke til med å fylle Marius sine sko, jeg er spent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter med en gibson les paul custom i fanget mitt nå. har prøvd en del esp'er og eid et par også... kanongitarer,men de kan dessverre ikke måle seg med gibson i mine øyne.Sg Angus Young gitaren min er mye bedre enn esp viperen jeg hadde og les paulen bedre enn eclipsen og de andre modellene jeg har prøvd..

til metall er esp helt sjef og grattis til Roar med sponsordeal! Men gibson har mer sjel, mer spillbarhet,mer tone,bedre utseende og mye mer klarhet og punch. Men alt er en smakssak og henger sammen med hva slags stil man spiller og hva man vil ha av gitaren! Synes bare det ikke er på sin plass at gibson blir sett så ned på i dette forumet. Og jeg er enig i at gibson er litt overpriset, men merker som prs,suhr,tyler gjør bare ikke samme nytten for meg og ser ikke så fete ut. only a gibson is good enough! :P ( var veldig for esp i forhold til gibson før, helt til jeg faktisk prøvde en gibson.) jølsrud! : vis gibson litt respekt a! hør på meg a!

fete nye finisher dog! B)

Vel, det er nok av folk som hadde spist hundebæsj for en gitar med Gibson på.

Problemet mitt med Gibson er at de er så hit'n'miss. De aller, aller fleste Gibson føles absolutt ikke som instrumenter til over 15 000 kroner, men det er dermed ikke sagt at det ikke er dritgode Gibson gitarer som faktisk er verdt penga også. Gibson er et eksklusivt merke som ikke greier å opprettholde sitt rykte pga elendig kvalitetskontroll. Dermed slipper for mange drittgitarer ut på markedet (dårlig treverk, ødelagte halser, skarpe bånd, feil i finish, feil med binding osv) ut på markedet sammen med de gode. Selvfølgelig skaper dette dritt for Gibsons navn, og når Gibson ser ut til å gi fullstendig F i hva folk mener om instrumentene deres, så blir det et enda dårligere rykte på dem. For min del hadde jeg mye heller fått laget en custom LP med håndvalgte materialer av en gitarbygger for 20 000 spenn enn å kjøpe en Gibson LP Standard. Du betaler virkelig ikke særlig mye for instrumentet (for kostnadene av deler+treverk+pickuper osv er absolutt ikke særlig høyt) og istedet for å betale en fyr for alle timene han har lagt ned i instrumentet du får, betaler du Gibson i dyre dommer for å la en fabrikkarbeider sette Gibson logo på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg speler sjølv på ein ESP Eclipse II og er særs godt nøgd med den gitaren. Eg har prøvd ei rekke Gibson LP gitarar, inkludert Custom, og finishen på Eclipse står på inga måte tilbake for ein Gibson, og spelbarheten er etter mi meining langt betre. Når det er sagt er dette to forskjellige gitarer, ein vil aldri kunne oppnå LP lyd med ein Eclipse. Er ein ute etter LP lyd er det berre LP som dug.

Eg vurdere sjølv å gå til anskaffing av ein LP, men ikkje som ein erstattning for Eclipse, men til eit anna bruk. En Eclipse-II ligger på rundt 15000,- i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det faen meg 3 ESP SV-er på rommet mitt.

Det er fett... Si fra hvis du får nok av de da... Tar gjerne en øvingsgitar jeg, hehehe...

Skal selge den ene.

Har du bilder av den da? Ikke det at jeg har en krone akkurat nå, men kan jo vurderes muligens, evt mulig en kompis skal ha seg ny gitar... Har egentlig en mer lyst på en Jackson DK1 eller noe selv, som øvingsgitar hjemme, men mye kan tas opp til vurdering.

Hvilken pris tenkte du da?

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.