Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive/distortion pedal


Floydian

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde først tenkt å kjøpe meg ny forsterker, men nå har jeg ombestemt og vil kjøpe en Overdrive/distortion pedal. Sprøsmålet mitt er da; Hva anbefaler dere? Prisen må være maks 2000 kr, og jeg er ute etter en pedal med blues-aktig lyd. Jeg så litt på Digitech Screamin' Blues og syntes den hørtes bra ut (lydklipp på digitechs hjemmeside), men den kosta bare 750 kr så jeg tenkte jeg kunne få enda bedre lyd viss jeg gikk opp til rundt 2000 kr i pris. Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radial Tonebone Classic så veldig interessant ut Lektor Tørrdal, selv om den er litt dyr. Jeg ser de har den på www.sound1.no . Noen som har erfaringer med å handle derfra?

Ja, den er veldig dyr, til pedal å være, men tror det er noen som selger den på forumet her, samt at du sikkert finner en på musikkweb.

Her finner du noen video-demoer av pedaler:

http://www.musictoyz.com/network/pedals.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei

Jeg hadde først tenkt å kjøpe meg ny forsterker, men nå har jeg ombestemt og vil kjøpe en Overdrive/distortion pedal. Sprøsmålet mitt er da; Hva anbefaler dere? Prisen må være maks 2000 kr, og jeg er ute etter en pedal med blues-aktig lyd. Jeg så litt på Digitech Screamin' Blues og syntes den hørtes bra ut (lydklipp på digitechs hjemmeside), men den kosta bare 750 kr så jeg tenkte jeg kunne få enda bedre lyd viss jeg gikk opp til rundt 2000 kr i pris. Hva anbefaler dere?

Har du skjekket BOSS Keeley BD-2 Phat? Dette er en modifisert Blues Driver. Denne kan du få tak i via f.eks. God Lyd på Sandnes ( http://www.godlyd.no/ ) for ca. 1560.-

Lydklipp finner du på Robert Keeleys egen hjemmeside. Link til Robert Keeley finner du på God Lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.