Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mexico strat


Thomas

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har da en Mexico Tex-Mex strat med en humbucker i bridge pos., den lyder skitfett og anbefales på det sterkeste, den har stratlyd så det holder (iallefall for meg de siste 5 åra...)

Så, kjøp en Mexico-strat, da for du i tillegg mye mer variasjon av lyder i motsetning til mye av det Gibson lager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har oppfattningen av at akkurat den ligger i den ene single coilen som inneholder "the fender sound" . Men jeg har aldri hatt en strat , så dere er nok bedre på det enn meg :) . Men de SER iallefall bedre ut med singlecoils , det er deres rette element syntes jeg :P

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Mexico Classic serien er meget bra gitar for pengene. Om du med tiden vil ha litt annen lyd kan du bytte mikrofoner (og ev. pot'er, mikkvelger). At en USA modell skulle gi deg så mye mer 'musikalskt' tror jeg ikke. At mange vil ha en USA-modell for å "være sikre", er en annen sak.

Et alternativ til Mexcio-modellene er eldre Japan-modeller, som faktisk er meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har tenkt å kjøpe en mexican strat! de ligger hakket under USA i kvalitet har jeg hørt, men det er veeeldig forskjellig fra gitar til gitar.. man må liksom lete seg frem til den stratten som passer deg best! DET liker vi..;D

har forresten sett på en i Sunburst..;) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er variasjon mellom den enkelte gitar også. Man kan få tak i en mexicaner som låter som gull og en USA modell som er en blindgjenger. Det sies at kvalitetskontrollen på fabrikken i Mexico ikke er like grundig som i USA (færre ansatte = billigere gitar). De kan produsere en dårlig gitar, mens andre ganger stemmer alt 100%. Derfor bør man prøve før man kjøper hvis det er mulig.

Jeg eide en 96 mod USA strat som jeg etter den første forelskelsen IKKE likte og som jeg nå har solgt. Nå har jeg to Mexico strater; Classic 50 og Robert Cray som jeg er svært fornøyd med. Pickupene i Classicen er kanskje litt pinglete, mens Cray`en står ikke noe tilbake for de USA modellene jeg har prøvd hverken i lyd eller spillbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke spille gitar' date=' så teller det jo ikke med forsterker og effekter da:P det er jo spillestilen som sier mest[/quote']

Jada, går jo fint å spille dødsmetall med en THD univalve og en fender strat m/single coils, uten noen bokser eller annet krimskrams. Problemet er bare at det ikke passer sammen overhodet (dødsmetall og snille saker), og låter ikke så brutalt som en gjerne vil at uttrykket i musikken skal være. Samtidig er det jo også en grunn til at Bjørn Eidsvåg ikke spiller på ENGL og BC Rich m/dimebucker.

Er så lei av folks unnskyldninger for å ikke ha utstyret i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.