Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags Les Paul skal jeg kjøpe?


Bjarte

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har mellom 15 og 20k å bruke på gitar er det vel på sin plass å spørre hvorfor du absolutt MÅ ha en LP, når det finnes så sinnsykt mange gode (og kanskje også bedre) gitarer på markedet tilgjengelig for den prisen...?

Vi nevner i fleng Tyler, Tom Anderson, Suhr, Hamer, PRS o.s.v

Prøver ikke å si at LP er en dårlig gitar, men når du først er i den prisklassen er det verdt å utvide horisonten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Les Paul ER en dårlig gitar for pengene du må ut med, jo. Du betaler hovedsaklig for navnet, mens gitarer av samme eller bedre kvalitet fra andre produsenter gjerne koster ti-tolv lapper mindre.

Med tjue store på konto, hadde jeg heller sett på Anderson, Suhr, Parker, Black Machine, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke starte en krangle på hva som er rett og galt, men det så enkelt som et noen vil heller ha en Les Paul en PRS, Tyler, Surh eller hva det nå en måtte være... Jeg kunne aldri finne på å nekte på at noen av de gjerne kan være langt bedre instrument for alt jeg bryr meg, men jeg ville også mye heller hatt en les paul.

Og jeg må bare si at det der om at Les Paul er overprisa og at du betaler for navnet, er en smule overdrevet! Etter min smak ligger den mye bedre i nevene og føles bedre ut en f.eks PRS selv om de er helst sinnsyke håndtverk. PRS sin singlecut ER IKKE en "bedre" les paul, det er en PRS Singlecut! Alldeles ikke rart om noens preferanser tilsier at den ikke faller helt i smak! Jeg syns JEM er en ekkel gitar å spille på... Er den dårlig? Nei, jeg bare liker andre ting. Om det er fordi jeg er overfladisk eller jålete og blir ubevisst påvirka av Gibsons image kan være det samme. Jeg gliser bredere med en dyr og "dårlig" Les Paul en hva jeg gjør med en "bedre" tyler!

Det er noe rart som skjer her av og til på forumet... Om man spør om noe som skal låte som f.eks Vox, men koste mindre, så foreslår folk av og til helt uhemma rectifiere!! Eh, hallo? Selv om man ville bruke så mye penger så foreslås det av og til helt ville ting som aldeles ikke har noe som helst å gjøre med det man spurte etter. Er det en slags konkurranse om å overgå hverandre med ekslusive forslag?

Men om det er en singlecut han spør om så er det jo klart at han burde vurdere andre ting en Gibson!!!

Men det er da veldig drøyt å si at gitarer til 10 000,- mindre kan være like bra!?! DET har jeg ennå til gode å oppdage! Jeg bruker laaang tid mellom Gibson og PRS i ei gitarsjappe og ender alltid opp med at jeg liker Gibson bedre... Vil langt heller anbefale å ikke spørre dette forumet om anna en tips til hva du bør prøve!! Om selv det er noe vits.. Du finner jo mer en nok til å lage ei laaang liste over ting som skal prøver ved å surfe på nettbutikker!

Og hallo hallo... Om han spør etter noe ala en LP standard så er jo bl.a. Tyler og Suhr skivebom. Det er et stykke mellom "kommer med humbucker" og singlecut type LP.

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Gibson Les Paul ER den beste gitaren. Ekkje noko tvil om det.

Blir for dumt å overtale fyren til å kjøpe en rævvagitar.

Ville gått for en standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.