Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bursdag!


Hiroman

Anbefalte innlegg

Mozart er oppskrytt. Visste dere at sjostakovitsj også har jubileum i år? Riktignok fyller han bare 100 år.

Du er bare misunnelig fordi Mozart begynnte å skrive musikk når han var 5 år gammel! :P Når begynnte du å skrive? HÆ?!

Var forresten på jubileums konserten hans i domkirka her i byen i kveld. Prøvde å ringe AlexanderT for å spørre om han ville være med, men han tok ikke telefonen, men så klart ringer han midt i konserten!!! Og når jeg prøver å ringe han i pausen så tok han ikke telefonen. Han er ikke glad i meg lenger :(

(beklager avsporinga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt si at musikken hans er oppskrytt, det er jo en smakssak. Jeg er heller ingen enorm fan, selv om jeg ikke har noe imot den, heller.

Talentet hans, derimot, blir det ikke uten grunn gjort slikt et stort nummer ut av. Fyren var rett og slett genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare misunnelig fordi Mozart begynnte å skrive musikk når han var 5 år gammel! :P Når begynnte du å skrive? HÆ?!

Var forresten på jubileums konserten hans i domkirka her i byen i kveld. Prøvde å ringe AlexanderT for å spørre om han ville være med, men han tok ikke telefonen, men så klart ringer han midt i konserten!!! Og når jeg prøver å ringe han i pausen så tok han ikke telefonen. Han er ikke glad i meg lenger :(

(beklager avsporinga)

Hehe. Jeg skulle gjerne vært der, men var på bandøving. Trommisen vår var på konserten, men jeg fikk aldri vite at det var det han skulle på. Ellers hadde jeg nok dratt dit selv også. Men jeg var altså trommis for bandet vårt, og det var helt toppers.

Ja, nå snakker vi seriøst avsporing her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt si at musikken hans er oppskrytt, det er jo en smakssak. Jeg er heller ingen enorm fan, selv om jeg ikke har noe imot den, heller.

Talentet hans, derimot, blir det ikke uten grunn gjort slikt et stort nummer ut av. Fyren var rett og slett genial.

Har ikke satt spørsmålstegn ved talentet hans. Det er jo fakta som er mer eller mindre udiskuterbare. Mener bare musikken hans er oppskrytt. Har heller ikke noe imot musikken hans. Den er charming, men ikke spesielt interresant.

Folk snakker om at mozarts musikk er "magisk". Det sies at den kan helbrede psykiske lidelser. Ja, det gjør den sikkert, men det må være p.g.a. hans (veldig ofte litt for) logiske periodiske oppbygning. De som hevder ingen har laget bedre kvalitetsmusikk etter han (det er nok mange) har hørt lite på den type musikk, for hans verker er mye heller preget av kvantitet enn kvalitet.

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.