Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Straplock!


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Gjest Ziggy Stardust

Har hatt sånn straplock enstund, fordi hadde problemer med at jeg kunne ikke bevege meg uten at "reima" sklei ut lissom. Var nær endel uhell.

Da jeg nå stod å spilte litt gitar, så hører jeg en slags knekkelyd.

Et halvt sekund etterpå dundrer gitaren min i bakken.

Jeg ender opp med 1 stk ødelagt uhell til der skruen til straplocken skal stå i gitaren.

og ett stk knekt pickupring.

Men spørsmålet er nå. Nå som hullet den skal stå i, egentlig er ødelagt. Må jeg da borre nytt?

Er dette noe jeg kan gjøre sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å bruke noe slags trefyll for å tette igjen dette? Har veldig lite peiling på gitarer og hvordan lyden blir i forhold til dette, men hadde et lignende uhell med geveret mitt. (er skiskytter) Det som hendte var at jeg skulle borre hull til å sette inn en berereim, men siden dette gikk inn i noe metall, ble jeg nødt til å borre ett nytt et. Hullet fylte jeg da igjen med en fyllmasse og pussa og lakka over.

Nå veit jo ikke jeg hvordan dette vil gå med finishen på gitar osv da. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikkje hullet har blitt alt for stort, funka det å putte inn ei fyrstikk eller to, og knekke dei av sånn at dei fylle hullet... så kan du skru skruen inn i samme hullet igjen.. det har eg gjort... men sjå på det en gang i blandt for å være sikker...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.