Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica og opplæringsDVDer


Siss29

Anbefalte innlegg

Satt og kikket på diverse klipp på Google fra sangen "Nothing Else Matters" med Metallica og ble plutselig jævlig inspirert til å lære meg denne. Jeg kan se av klippene at denne ligger hundre mil over mitt nivå, men finnes det noen dvd-er som viser hvordan denne sangen spilles? Så på Gitarbutikken at de hadde to Metallica-dvd er "Metallica 1983-1987" og "Metallica 1988-1997". Har disse noen sånn opplæring? Noen som har noen av disse?

Eller finnes den noen andre?

Denne sangen er jo bare så fin. :)

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg HELT ROCKA. Det er en opplæringsdvd, som har flere gode låter, bla. Metallica med Nothing E....

Her kan man lytte til bandet, samtidig som du kan sløyfe ditt instrument når du skal spille feks. gitar. Meget bra cd. Kan anbefales på det sterkeste. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klisjé. :lol:

Neida, jeg skal være snill. Snill og grei. Ser ut som de videoene handler for det meste om solo og riffing. Jeg aner ikke hvilket nivå du er på, men la oss anta at du har spilt vanlige akkorder en stund eller at du er helt fersk. Jeg syntes uansett du skal spandere på deg selv en gitartime eller tre, så får lært deg å spille til tabulatur om du ikke kan det fra før. Om du kan det, så finner du tab til sangen f.eks. her:

http://www.guitaretab.com/m/metallica/22035.html

Om du ikke kan tab, så kan jeg forklare det veldig kort. Tallene representerer hvilket bånd du skal spille på og notene er plassert i tid bortover. Når det er to tall samtidig så skal de spilles ...vel, samtidig. Tallet 0 betyr åpen streng. Tabs (iallefall denne) sier lite om fingersetting og denslags, så jeg ville gått for en gitartime bare av den grunn. Få grunnmuren på plass. Den vil du helst bare bygge en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg HELT ROCKA. Det er en opplæringsdvd, som har flere gode låter, bla. Metallica med Nothing E....

Her kan man lytte til bandet, samtidig som du kan sløyfe ditt instrument når du skal spille feks. gitar. Meget bra cd. Kan anbefales på det sterkeste. :D

Kikka litt på beskrivelse av den og den så jo lovende ut. Mye for pengene også. Nei, da tror jeg heller jeg ville satsa på denne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klisjé. :lol:

Neida, jeg skal være snill. Snill og grei. Ser ut som de videoene handler for det meste om solo og riffing. Jeg aner ikke hvilket nivå du er på, men la oss anta at du har spilt vanlige akkorder en stund eller at du er helt fersk. Jeg syntes uansett du skal spandere på deg selv en gitartime eller tre, så får lært deg å spille til tabulatur om du ikke kan det fra før. Om du kan det, så finner du tab til sangen f.eks. her:

http://www.guitaretab.com/m/metallica/22035.html

Om du ikke kan tab, så kan jeg forklare det veldig kort. Tallene representerer hvilket bånd du skal spille på og notene er plassert i tid bortover. Når det er to tall samtidig så skal de spilles ...vel, samtidig. Tallet 0 betyr åpen streng. Tabs (iallefall denne) sier lite om fingersetting og denslags, så jeg ville gått for en gitartime bare av den grunn. Få grunnmuren på plass. Den vil du helst bare bygge en gang.

<_< . Bare gjør narr av ivrige, nybegynner-elendig-til-å-spille-gitar-meg du :(

Tror ikke jeg gidder å kaste bort tid og penger på å ta gitartimer. Med to små unger og skift-arbeid, så er det vel heller ikke så enkelt å få tid. Den tiden jeg har for meg selv til å øve og spille gitar, er når gubben er på jobb, og barna er i barnehage. Har alltid likt best å prøve å lære meg saker selv, i mitt eget tempo og jeg. B)

Ble faktisk litt klokere på tabs av forklaringen din :)

Men jeg likte veldig godt måten "eMedia Rock Guitar Method"-programmet var lagt opp på. Der får man oppgitt akkordene som brukes på sangen man skal lære, tabsene som brukes og et animert gripebrett viser hvordan man spiller sangen.Alt er veldig steg for steg.

Var et slik type DVD jeg hadde håpet å finne med Nothing Else Matters på.

Fant en slags opplæringsvideo gjennom GOOGLE da: http://www.farhat.name/ --> Video-->Metallica-->Nothing Else Matters

Mulig jeg klarer å få litt ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden var ikke dum. Fire vinkler! Skulle ønske min mamma spilte Metallica. Hun vet jo at jeg ikke kommer når hun roper at det er middag. Om hun hadde spilt Dyers Eve derimot...

Nå ble jeg da heller ivrig på å prøve The Police' "Every breath you take". Var noe til akrobatikk for mine stive, små utrente hender :blink: Får håpe dem mjukner til og teknikken sitter litt bedre etterhvert. Kan vel være bra å trene opp fingrene på den måten sikkert. For senere bruk og B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg da heller ivrig på å prøve The Police' "Every breath you take". Var noe til akrobatikk for mine stive, små utrente hender :blink: Får håpe dem mjukner til og teknikken sitter litt bedre etterhvert. Kan vel være bra å trene opp fingrene på den måten sikkert. For senere bruk og B)

er det ikke puff daddy som har orginalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kikket på diverse klipp på Google fra sangen "Nothing Else Matters" med Metallica og ble plutselig jævlig inspirert til å lære meg denne. Jeg kan se av klippene at denne ligger hundre mil over mitt nivå, men finnes det noen dvd-er som viser hvordan denne sangen spilles? Så på Gitarbutikken at de hadde to Metallica-dvd er "Metallica 1983-1987" og "Metallica 1988-1997". Har disse noen sånn opplæring? Noen som har noen av disse?

Eller finnes den noen andre?

Denne sangen er jo bare så fin. :)

du kan jo gå inn på www.mysongbook.com og laste den ned til guitarpro, så ser du hvordan den blir spilt tone for tone, grep for grep osv.

om du ikke kjenner til guitarpro kan du sjekke hjemmesiden deres her: http://www.guitar-pro.com/en/index.php

eller bruke det noe enklere programmet powertab editor som er gratis : http://www.power-tab.net/downloads.php

sangene finner du her :http://www.powertabs.net/

håper dette var til hjelp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.