Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

riktig innstilling av distortion


Jamest

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en heavy metal pedal av merket digitech. Tror den heter Active X, men jeg orker ikke å skjekke... Det er 4 knopper som jeg kan vri og vende på for å få deilig distortion, men jeg greier ikke å instille dem så det høres bra ut.. Har hørt at det finnes bilder som viser det. er det sant? Har forsterkeren noe å si med kvaliteten på distortion lyden fra pedalen?

james

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsterkeren noe å si med kvaliteten på distortion lyden fra pedalen?

Kort sagt: JA. Du vil få langt ifra samme lyd med en liten "pakkeforsterker" som med en God, deilig Randall Warhead :) Dessuten så er det vel den digitech'n som er litt "fissen" lyd på vist eg husker rett ? :huh:

Men bare å prøve seg frem... 4 knotter kan da ikkje ha altfor mange kombinasjoner å trikse seg fram med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitaren er en ibanez gio med to humbucker og en singel coil, og lager brabrabra lyd nok for meg.. forsterkeren er en gammel dritt av et ukjent navn.. distortion på forsterkeren alene er faktisk overaskende bra, men clean høres den jævla dårlig ut... er rimelig sikker på at det finnes bilder som viser hvordan de skal innstilles.

Kan fortelle hvorfor jeg er misfornøyd, siden jeg ikke har noe å gjøre... Når jeg spiller en sang hvor jeg plukker strengene er distortion lyden grei nok, men når jeg skal slå powerchords så blir det så jævlig grøt, og man hører nesten ikke forskjellen mellom løs hamring på strengene og powercordsene. jeg kan tilnermetlik ingenting om elgitar og lyd, så vær snille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en Metal Master det er snakk om, så er det viktig at forsterkeren ikke vrenger signalen som kommer fra pedalen særlig. Pass forresten på at du ikke har både "Low" og "Hi" på maks samtidig, da skurrer den fælt. Prøv å dempe level, og hør om det blir noe bedre da.

Du kan også prøve å plugge hodetelefoner rett i CIT-utgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.