Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Instrumentkabel med vinkel til gitar


Siss29

Anbefalte innlegg

Det finns endel kabler på markede nå som er retningsbestemte. De har to ledere + skjerm (ikke 1 leder + skjerm som er vanlig) og da er skjermen bare festet i den ene enden. Med slike kabler skal den enden som skjermen er festet i mot ampen, derfor er de oftest merket med en pil eller tilsvarende.

Er vel strengt talt liten vits med balanserte kabler når det ikke er balansert output på instrumentet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt talt liten vits med balanserte kabler når det ikke er balansert output på instrumentet :unsure:

Det er ikke helt det heller. I balanserte system er skjerm skilt fra signalkablene i begge ender og det får du ikke til med gitar for i ampen er chassis skjerm og null ref. samtidig. Tanken med toleder gitarkabel er at støyen som plukkes opp av skjermen er adskilt fra gitarsignalet og at de to lederne på gitarsignalet er helt like. En vanlig kabel med 1 leder og skjerm så vil jo de to lederne nødvendighvis være helt forskjellig så det låter annerledes.

Jeg ville bare nevne det siden endel kabler i dag er merket med piler og noen kanskje lurte på hvorfor.

Hvis du er helt nybegynner så egler du deg bare innpå noen mer erfarne medlemmer her eller gitarlæreren din å får dem til å lodde deg en skikkelig kabel. Hvis gitarlæreren ikke kan lodde kabler er det bare å finne en ny asap, he he...........

Personlig burde jeg brukt Evidence for Tony er en knall hyggelig kar, men jeg kjøpte 50m med Belden på anbefaling fra Tech'en til EVH før Evidence kom på markedet som jeg ikke har brukt opp enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.