Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TOOL


Greasykid

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortsatt ingen her som har hørt at introen er alt for lik "New millenium" fra DT's Falling into infinity??

Jeg hører heller ikke så mye Meshugga her, men derimot veldig mange elementer fra Undertow, Ænema og Lateralus som tidligere newnt her.

Låta er jo helt sinnsyk. Tror aldri jeg har fått 7 minutter til å gå så fort. Dette lover veldig godt for 10000 days som kommer 2. mai. YEZZ!!!!! Det lukter Roskilde og Quart i sommer....

M

Endret av Greasykid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen her som har hørt at introen er alt for lik "New millenium" fra DT's Falling into infinity??

Jo, jeg hørte det, men den er samtidig så 'typisk Tool' at jeg ikke vil bekymre meg for noe DT-plagiat. Dessuten har jo DT plagiert Tool nok av ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

Jeg satt oppe sent her forleden, og svitsjet innom TV2, der programlederen var i full gang med å halvveis headbange til Vicarious. Tar jeg ikke helt feil, så er flere deler av låta i 10/4. Jeg tellte ikke, så jeg er ikke sikker. Uansett så det ganske teit ut. For en taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

Jeg satt oppe sent her forleden, og svitsjet innom TV2, der programlederen var i full gang med å halvveis headbange til Vicarious. Tar jeg ikke helt feil, så er flere deler av låta i 10/4. Jeg tellte ikke, så jeg er ikke sikker. Uansett så det ganske teit ut. For en taper.

Ja, nå hører du på Muse og Mars Volta da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet går 95% av låtene til Muse i 4/4, de resterete går i 3/4 eller 6/8. Dette er ikke noe de fleste vil tenke over en gang.

Mars Volta er ikke heller spesielt avansert sånn taktmessig. Noen låter har elementer i 29/16 og 7/4, men det finnes band som får dette til å høres ut som disco-beats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du tok ikke poenget mitt (et noe dårlig et, dog). Jeg dristet meg til ved å spøke om din musikksmak, som at det er en dårlig ting å like Muse og Mars Volta. Den slo tydeligvis ikke godt an...

Personlig foretrekker jeg Ikke å telle taktarter når man lytter til musikk. Tar det som regel på gefühl. Ting blir med en gang jævlig statisk hvis man konsekvent teller. Dette gjelder vel mer når man spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du tok ikke poenget mitt (et noe dårlig et, dog). Jeg dristet meg til ved å spøke om din musikksmak, som at det er en dårlig ting å like Muse og Mars Volta. Den slo tydeligvis ikke godt an...

Personlig foretrekker jeg Ikke å telle taktarter når man lytter til musikk. Tar det som regel på gefühl. Ting blir med en gang jævlig statisk hvis man konsekvent teller. Dette gjelder vel mer når man spiller.

Haha. Ja for et teit svar. Bra jeg ikke tok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.