Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter..


Mikke

Anbefalte innlegg

Okey..

Jeg har tenkt å bestille meg en Ibanez-TS 9, en Ibanez AD-9 (Analog Delay) og en chorus pedal (lurer på en digitech superchorus eller en ibanez Stereo Chorus 9). Jeg vet hva alt dette er, men er det noen som vil si noe før jeg ev.t kjøper de ?

Noe annet er at jeg så et tilbud på en flanger pedal. Hva gjør flanger effekten ? :P

Også så jeg på disse Ibanez peds'ene, og jeg ser jo at de er hermet etter Maxon pedalene (Eller omvendt - hvertfall helt like). Hva er forskjelle på de ? Maxon er dobbelt så dyre, men er det noen kjempe forskjell på de ? Type Fender vs. Squier ? Eller er det sjille greier begge to ? :)

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha tubescreamer bør du kjøpe en skikkelig en. Enten vintage (dyrt) eller modda av keeley, analogman el. lignende (litt snillere pris om du går til bruktmarkedet, dukker opp på musikkweb av og til). Ibanez er forøvrig originalen ihvertfall når det gjelder Tubescreameren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke noe seielt fan av Ibanez effekter, ville heller a tittet litt å¨Boss pedalene.

Electro-Harmonix har noen gode pedaler.. boss delayen og choursen er ganske så bra.

Synes heller ikke noe særlig om Boss. Men de har sine blinkskudd, CE-1 f.eks. jeg har en CH-1 som er ganske god, men ikke helt min greie, da jeg er mer glad i en mer steril TC-aktig chorus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss chorusen er litt drøy syns jeg... Som å skulle krydre maten og miste oppi hele bøssa. Den har sin egen sjarme om man liker det, men aldri noe spesielt gjennomsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ang flanger .. hvis du tar og samler litt spytt i munnen og klemmer det mellom tungen og ganen.. og så blåser lett ut slik at spyttet gurgler (mmm), mens du beveger munnen forsiktig opp og igjen, så har du effekten av en flanger :D

Dette er en effekt jeg ikke ser noe poeng i til gitar i det hele tatt.. hører mer hjemme til trance og techno :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxon lagde vel delene. Tror ikke de gjør det lengre.

Boss sd-1 kan også moddes lett over til en TS. Og den er jo skambillig.

Keely eller analogman moddene er heller ikke så vanskelig, men en bør lese litt før en tester de. Finnes masse lesestoff om en tar en søk eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder TS så er det veldig mye prat og ikke så inni hælvete mye forskjell på lyden. SRV greide seg bra med alt fra orginale TS808 til TS10.

Hvis du ikke har hatt en TS før greier du deg sikker bra med hvilken som helst du plukker ut. Jeg testa Analogman TS9/808 brown mod'en min ved siden av en Ibanez TS9 reissue og vel de låt begge som en TS. Har en Keeley også den låter som en TS den og. Uansett alle burde ha eller ha hatt en TS. Den blir brukt som referanse for så mange andre pedaler at det er greit å ha en hvis ide om hvordan den låter. Åsså funker de jo fett som faen til SRV gjennom en Fender og til 80 talls solo lyd gjennom en Marshall da........ Kul Chorus, vel Boss CE-2 for alle east coast jazz gutta, EH for Kurt Kubein, eller Fulltone Coralflange eller no lignende låter også ganske bra. Arion for Mike Landau fake leslie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en effekt jeg ikke ser noe poeng i til gitar i det hele tatt.. hører mer hjemme til trance og techno :huh:

Det kan være kult på enkelte partier med flanger, bla. på introen til cowboys from hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.