Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei


Hckey

Anbefalte innlegg

noen som har no faens peiling på hvor det er og finne gitar lærere ? de er jo mer skjeldnene enn rørleggere, er dem i hi eller? jeg bor forresten litt utafor drammen, jeg kan og spille veldig bra, men trenger og lære meg scales og "hvordan-lage-egene-låter" så hvis noen veit no om hvor jeg kan få gitar lærere listet eller vet om noen i drammens område er jeg evig takknemelig, fordi du kan ikke spille random grep og tror du har tidenes riff, det er formula på alt, og jeg er milt sagt dri** lei og spille uten og komme noen vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i fra Drammen, men et tips som pleier å fungere er å sjekke innom den lokale gitarsjappa - se etter oppslag og evt. spørre de som jobber der. De pleier å ha brukbar peiling på musikkmiljøet der de bor og kan sikkert hjelpe deg.

Det du sier at du vil lære deg skalaer, komponering (og improvisasjon som du ikke nevnte) - bruke google, den er din venn.

Det ligger ufattelig mye ute på internett både av teoribøker, store arkiv med teori, forskjellige stilarter, tilnærminger på musikk o.l.

Og du kan lage bra musikk uten å kunne noe teori, alt tar tid, og sånn du skriver det virker det som om du har en del å lære. Et godt tips er å høre på andres musikk og finn små partier, trekk eller noe du liker, deretter lager du din egen vri på det igjen. Ta f.eks et riff og "voldta" det litt.

edit: var litt vell sent ute.

Lykke til.

Endret av morten_asl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fra lier, google forvirrer meg, alt sier forskjellig, men jeg skjønner poenget ditt, får slå på tråden til nærmeste musikk forretning, høre meg litt rundt om, jeg driter i musikk teori, bare lyst til og kunne scales, komponering, de skal ha det til det ikke er no regler i rn'r men jeg holder en finger på at det er en del ting som passer bedere sammen en annet når du lager musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

er fra lier, google forvirrer meg, alt sier forskjellig, men jeg skjønner poenget ditt, får slå på tråden til nærmeste musikk forretning, høre meg litt rundt om, jeg driter i musikk teori, bare lyst til og kunne scales, komponering, de skal ha det til det ikke er no regler i rn'r men jeg holder en finger på at det er en del ting som passer bedere sammen en annet når du lager musikk.

med den attituden din hadde jeg aldri giddi å vært gitarlæreren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spilt i litt over et halvt år, og jeg komponerer som bare faen jeg... trenger ikke å kunne noe spessielt, men jeg forstår hva du mener... er digg å ha litt oversikt over hva som høres bra ut sammen.. Gitarlærere finner man når man spør etter dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fra lier, google forvirrer meg, alt sier forskjellig, men jeg skjønner poenget ditt, får slå på tråden til nærmeste musikk forretning, høre meg litt rundt om, jeg driter i musikk teori, bare lyst til og kunne scales, komponering, de skal ha det til det ikke er no regler i rn'r men jeg holder en finger på at det er en del ting som passer bedere sammen en annet når du lager musikk.

med den attituden din hadde jeg aldri giddi å vært gitarlæreren din.

Ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite imponerende innstilling det der, ja. Det er noe jeg ville tatt tak i fort om jeg var læreren iallefall, og det er vel kanskje et ansvar lærere har. Jeg mente ditten og datten i mitt første år som gitarist, som jeg nå syntes er helt tåpelig. De aller fleste av oss blir heldigvis med årene mer modne, og slike ting forsvinner gradvis vekk.

I dette tilfellet ville jeg lært Hckey det han ville lære om skalaer og godtatt at han ikke liker musikkteori (temmelig ironisk, men). Og når han kan det som er å vite om skalaer, ser sammenhengen mellom de og akkorder og ser hvordan akkorder fungerer harmonisk, så har han sikkert glemt dette teorihatet for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...jeg både gruer og gleder meg til jeg skal hive meg over det eviglange prosjektet med å lære slikt :) hehe, til nå har jeg bare spilt slik det passer meg, og lært av megselv...nå er det snart på tide å lære skalaer og alt dette greiene..hehe. Men jeg kan se for meg at etterhvert som jeg lærer mer teoretiske ting om gitarspilling så vil jeg også forbedres kraftig både spillemessig og produserings messig....så...wont be a bad thing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste gitarlæreren du kan få er CD samlinga di. Sette deg ned med noen låter som du liker å plukk i vei. Billigste og beste gitarundervisningen du kan få.

Men jeg en kompis i lier som driver å underviser (tror jeg ihvertfall): axeman@online.no

jeg kan vel delvis gå god for at mannen vet en ting eller to om å spille gitar. litt usikker på om han leser mail så hvis du ikke får kontakt så send meg en mail så skal du få nummeret hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.