Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny amp!


mojohead

Anbefalte innlegg

Brukte de faktisk mica der? Trodde de kjørte keramiske hele veien. Har bestilt meg noen Xicon kondiser, vil se hvordan de er. Har hørt mye bra om de, plus de er billige. Ellers så er jo Mallory 150s ofte brukt. Har hørt at OD skal være glimrende til fender aktige amper jeg også, men at de fleste foretrekker Mallorys ellers. Kanskje vi skulle starte noen infotråder om dette istedet for å gå offtopic i andres. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de faktisk mica der? Trodde de kjørte keramiske hele veien. Har bestilt meg noen Xicon kondiser, vil se hvordan de er. Har hørt mye bra om de, plus de er billige. Ellers så er jo Mallory 150s ofte brukt. Har hørt at OD skal være glimrende til fender aktige amper jeg også, men at de fleste foretrekker Mallorys ellers. Kanskje vi skulle starte noen infotråder om dette istedet for å gå offtopic i andres. :unsure:

he he, vi smyger oss innimellom. Du får starte en tråd hvis d vil, jeg er vel for fersk til det. Ja de gamle flate du ser i Plexi'r er silver mica. Jeg har liggende Xicon, men jeg har ikke fått testet dem enda. Men har prøv Mallory og det låter kanskje litt mørkere enn de andre. Du får si ifra hvis du vil teste no Sozo. Nå har jeg Sozo i vreng kanalen og OD i clean i ampen og det låter fint. Men jag har et litt abvivalent forhold til kondensatorer, det er jo laga amper som låter bra med alt mulig. Dr Z og Soldano er orange drops å låter fett som fy. Har aldri hørt noen klage på at det sitter det i en SLO eller Route 66. I OD100 sitter det WIMA og det funker jo det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på en lang diskusjon om SLO100 om det egentlig er OD eller ikke, der kom de frem til at det faktisk sitter mallory pvc kondiser i den og ikke OD. Skal se om jeg finner diskusjonen og linke den her.

Har bestilt Xicon fra Tubetown, men har ikke fått noe enda (har ventet i to uker, heller ingen trekk fra kontoen, så får sende en mail og spørre. Venter også på en 10-11 alpha-potter.)

edit:

http://sloclone.yesterdaysrevolt.com/viewtopic.php?t=99

Endret av acron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på en lang diskusjon om SLO100 om det egentlig er OD eller ikke, der kom de frem til at det faktisk sitter mallory pvc kondiser i den og ikke OD. Skal se om jeg finner diskusjonen og linke den her.

Cool, jeg har bare sett hurtig på noen bilder og det så ut som OD, men de Mallory'ene skal definitivt sjekkes ut. Takker og bukker. Lest et eller annet sted at Bogner visstnok hadde begynnt å bruke Sozo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt Xicon fra Tubetown, men har ikke fått noe enda (har ventet i to uker, heller ingen trekk fra kontoen, så får sende en mail og spørre. Venter også på en 10-11 alpha-potter.)

Hvis du bare skal ha et par Xicon for å prøve så tror jeg jeg har noen sånne liggende. Bestilte noen .022 Mallorys, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha litt mere enn et par. Skal bl. a. ha 10 x .022, 3x .001, 1x .1 og en mallory 150 på .0022 og 7 mica. Holder på med en preamp, men kommer ikke videre før jeg får kondisene slik at jeg kan begynne å tenke på layout (skal kjøre ptp med terminaler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha litt mere enn et par. Skal bl. a. ha 10 x .022, 3x .001, 1x .1 og en mallory 150 på .0022 og 7 mica. Holder på med en preamp, men kommer ikke videre før jeg får kondisene slik at jeg kan begynne å tenke på layout (skal kjøre ptp med terminaler).

cool, preamp er gøy, men PTP kan fort bli et helvete, ihvertfall hvis du skal ha mer enn en kanal og er like utålmodig som meg, Og med alle de capsa' skal du vel det. Jeg lurer på å heller kjøpe meg en 3+ til å leke med til sånt så slipper jeg å lage all switchinga selv.

Tenkte kanskje du hadde en amp som du bare kunne droppe inn nye caps i tonestacket i eller no bare for å høre. Alle må jo ha en 70 talls marshall topp til slikt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sølvjubile (2553), men vil ikke gjøre noe med den. Synes den låter fett.

Joda, tenker på en x88r lignendes sak. Er endel avik etterhvert (f.eks rele styrt switching, en liten mark IV mod istedet for crunch kanalen etc.). Er litt redd for ptpen jeg også. Redd for at det skal bli rotete og slite med støy, men har ikke noen mulighet til å etse her, og har endel terminalstriper liggende. Uansett så er dette et prosjekt som tar tid. Har ikke noe skikkelig verktøy til å arbeide med metall heller (chassis), men vil få noen andre til å lage et nytt chassis om den låter bra. Må jo eksprimentere litt først... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tenker på en x88r lignendes sak. Er endel avik etterhvert (f.eks rele styrt switching, en liten mark IV mod istedet for crunch kanalen etc.). Er litt redd for ptpen jeg også. Redd for at det skal bli rotete og slite med støy, men har ikke noen mulighet til å etse her, og har endel terminalstriper liggende. Uansett så er dette et prosjekt som tar tid. Har ikke noe skikkelig verktøy til å arbeide med metall heller (chassis), men vil få noen andre til å lage et nytt chassis om den låter bra. Må jo eksprimentere litt først... :)

Toer kanalen fra X88 var første kreten jeg bygde. Jeg har en Metaltronix GP1000 som jeg har testa ut en del PTP kretser i. To kanaler går greit med rele på utgangen, men har du mye gain så lekker det fort over hvis du ikke demper inngangen samtidig og det er for mye pes med PTP. Jeg bruker switchekortene fra webervst.com i ampene mine i dag. Det viktigste er å ha det gøy og ekspementering er alltid gøy.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... mye lekkasje? er jo ikke noe problem å doble releene egentlig, men er redd for 'pop' om de kommer for tidlig i signalkjeden (selv med dioder). Kunne kanskje lagt inn noen ldr'er, men de er jo svinedyre i forhold. Vil ikke releene greie å kutte signalet helt?

Kjører også delt eq på clean og mesa kanalen, mens slo kanalen har egen. Tenkte litt på å sette inn en switch her slik at cleankanalen kunne velge hvilken eq den skulle bruke, men har nok switcher inne i rotet fra før. må begrense meg litt (wh-mod, deep/structure, bright, tenkte også på en crunch switch ala slo100 men tror ikke jeg gjør det).

Noe ala dette:



Clean-------|
R1--EQ+master--|
Mesa--------| R2---out
|
SLO------------EQ+master---|

Tror du det vil funke, eller må jeg tilbake til tegnebrettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Acron. Jeg så posten din men måtte til Tyskland et par dager så du får et litt sent svar.

Jeg pleier å gjøre sånn som du har satt opp med releer, men hvis du ser på de fleste high gain amper så har de lagt inn et rele eller en LDR til som går inn etter gain pot'en og demper signalet der sånn at det ikke går signal gjennom de pre amp kanalene som ikke er i bruk. Jeg pleier å setter releet rett etter sleperen på master volume pot'ene og det har funket bra uten noe pop problemer.

Jeg ville kanskje anbefalt å ta en kanal av gangen, men det finner du ut av. Jeg laget meg et PTP board med 2203 layouten og et med Fender Twin clean canal layout'en for testing. 2203 layout'en brukte jeg til å test x88 3+ og SLO crunch. Jeg har ikke testa så mange lead kanaler for det blir fort mye støy med så mye gain på en PTP layout. Men ofte er det mest jobb å koble opp alt det andre rundt en selve kretset så det var derfor jeg kjøpte meg en amp å leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.