Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har teknologien ødelagt musikken?


Hallvardo

Anbefalte innlegg

en liten motpart mot postene om hvor mye søppel som kommer ut; det er utrolig mange små band, som ikke er så kommersielle som likevel får gitt ut skiver, uten at det koster skjorta eller er tatt opp på tape. de dårlige bandene trenger du ikke høre på. for min del gjelder det stort sett de største kommersielle banda som uansett hadde fått gitt ut skive. dårlige "undergrunnsband" får man skjelden kasta etter seg, lzm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For no tull! Det er kanskje lettere å spille inn en demo nå om dagen, men det er faen ikke lett å få platekontrakt! Med andre ord er ikke markedet oversvømt med drittmusikk pga. teknologien, selv om britney aldri har vært min favoritt.

Det jeg mente, var at det er lettere for "fattige" artister å gi ut selv, _uten_ å få platekontrakt. Les hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde i hvertfall ha med hva Pink Floyd gjorde for teknologien på 60 og 70 - tallet. De var jo et av de første banda (de var muligens det første) som begynte med lysshow/lyseffekter. Samt produksjonstriksene de gjennomførte på DSTOM er jo ting som er svært relativt i dagens studio. Absolutt forut for sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.