Web Analytics
Jump to content

Dunlop 70 F Flat Elastic Capo

plekter
 Share

Recommended Posts

capores4rv.jpg

Pris: 42 kr (riff.no)

Kjøpte denne capotastoen på Riff for om lag tre år siden.

Capoen består av en metallstang (Ø = 3mm) med et plastomslag rundt som skal skåne gripebrettet. På metallstangen er det festet en elastisk tøystrikk som trekkes rundt gripebrettet. Det er tre hull i tøystrikken slik at den passer de fleste gitarer (akustiske), og du kan eventuelt da bestemme hvor hardt den skal sitte.

Fargesammensetningen til denne capoen er noe tvilsom, med innslag av orange, svart og hvitt. Det er et slags sikk-sakk-mønster (se bildet). Den virker rimelig robust, og min utgave ser fortsatt brukbar ut.

Det positive med denne capoen er at den er lett å sette på, og man kan uten problemer flytte den over båndene mens den sitter på. Prisen er også upåklagelig, det samme er kvaliteten.

Det negative er at denne capoen kun passer til gitarer med flatt gripebrett (fordi metallstangen ikke er bøyelig). Derfor kan den ikke brukes på de fleste el-gitarer, som jo har et bøyd gripebrett - hvis du er heldig greier den kanskje å dekke 3.- og 4.-streng, resten blir bare buzz. Utseendet er heller ikke noe å hoppe i taket for, og det er litt småflaut å dra frem denne under en oppsvisning. Til studiobruk er ikke det noe å tenke over ...

Alt i alt er dette en grei capo med tanke på prisen.

Jeg vil gi den 4 av 6 plektre:

plekter01rt.gifplekter01rt.gifplekter01rt.gifplekter01rt.gifplekter12eq.gifplekter12eq.gif

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Har lest diverse positivt om https://www.qpickups.com/ - men aner ingenting selv. Han selger via reverb og ebay.
    • Nei, men ville personlig sett mot det merkene som har noen flere år i gamet. Ser nå at du har fått et bra tips under (eller over ettersom).
    • Jøss! Ja, dette ser snasent ut. Den custom-funksjonen har alt jeg ønsker meg. Billig var det òg. Tror jaggu jeg skal legge inn en bestilling her. Tusen takk for tips!
    • Jeg har testet litt GFS og synes det er egentlig ganske ok, men med tanke på dyr frakt og moms, blir det ikke så billig lengre likevel. (Husker enda med glede da dollaren var nede i 5kr  )  har du tid å vente litt, vil jeg sterkt anbefale Bootstrap pickups. Har ikke testet Stratmikkene derfra men er superhappy med tele- og jazzmasterpickups.  https://bootstrappickups.com/products/custom-single-coil-for-strat-by-custom-featherbottoms-custom-sound-machines  
    • Så du har dårlig erfaring? Seymour Duncan har ingen Stratocaster-pickuper som er bare litt overspunnet, tror jeg. Nærmest kommer SSL-1, men jeg skulle gjerne hatt noe som var et halvt hakk hottere enn det.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.