Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beginners FAQ - DIY!


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

tenkte å starte på mitt eget prosjekt om ikke så lenge så fyrer av gårde noen spørsmål, regner med at her er greit å gjøre det.

tenkte å bestille forhåndslodda plekterbrett fra guitarfetish.com, er det like greit for en som ikke har så peiling på det?

sparer meg for litt trøbbel kanskje? hehe

noen som har erfaring med "Wilkinson" tremsystemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flussmiddel er tilstede for å rense loddestedet, slik at loddetinn får godt feste.

Viktig å være oppmerksom på at det fins organisk flussmiddel - dette må vaskes bort etter lodding, ellers vil det korrodere tinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

hei, jeg har planer om å lage et DIY pedalbrett og har noen få spørsmål vedrørende dette.

hovdedgrunnen til å gjøre det er for å få samlet pedalene, og kanskje allerhelst strømmen de trekker til 1 kabel. tittet litt på en Riot black box http://www.4sound.dk.../black-box.html

vil denne gi meg det jeg trenger? altså at strømkabelen til pedalene går inn i denne, så er det èn vanlig ledning som går i veggen?

spørsmål 2: dette med AC/DC (ikke bandet) pedaler, er det slik at de fleste er DC? eller bør man ha en ac strømforskyning og en dc strømforsyning?

Edit: fant ut av det.

nytt spørsmål, hvorfor finner man wah-wah fra 300 og opp til 2000? er den til 300 da helt forferdelig med tanke på støy o.s.v eller er den bare simplere i hva den kan gjøre? lyst til å bygge DIY pedalbrett som sagt, men lommeboka har fått seg et hardt slag etter innkjøp av ny combo

Endret av plornt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Var en gammel tråd du bumpet nå, hadde vært bedre å lage en ny.

Hva du trenger av strømforsyninger er et spørsmål om hvilke pedaler du har. De fleste pedaler er 9v DC (likespenning som på et batteri) men det eksisterer unntak som både krever AC (vekselspenning - samme type spenning som i stikkontakten hjemme) og/eller f.eks 12v

Billige pedaler kan ofte være veldig bra faktisk, men volum/wah pedaler koster det fort noen kroner å bygge, da de helst må være laget av solide materialer fremfor plast for å tåle lang tids bruk. Generelt sier ikke prisen på en pedal nødvendigvis så mye om støy, funksjonalitet eller "lydkvalitet", men de fleste påkostede pedaler låter stort sett nesten alltid bra og er relativt godt bygget. For de aller rimeligste pedalene fra f.eks Behringer er byggekvaliteten relativt lav, men de kan låte både bra og dårlig avhengig av type (noen er mer vellykkede enn andre)

Hvis du er på utkikk etter rimelige pedaler finnes det mye brukt på finn, eller på vårt forum. F.eks er Boss/Marshall pedaler ofte greie kjøp hvis prisen er riktig. Forhandleren www.godlyd.no selger nå også Yojo og Danelectro Cool Cat pedalene som ofte er overraskende gode til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.