Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakke gitaren i van halen stil


Anbefalte innlegg

Hei, jeg venter nå på en kramer kropp hals som jeg skal lakke og sette sammen.

jeg er super Van Halen fan så jeg tenkte å lakke den sånn som dette:

charvelevhwhiteblacka.jpg

så jeg lurte på hvordan jeg skule gjøre det, har gjort noe lignende før og vet alt om malertape, men lurer på hvordan lakk/maling?

holder det å bruke spraymaling (sånn som er på boks) eller må jeg dra fram pensel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være mindre behov for tape, men du trenger kanskje flere lag med hvitt for å dekke det sorte.

Han modifiserte mikkene selv, ved å bytte magneter og surre ledning på egenhånd. Men han brukte PAF (Patent Applied For) mikker laget av Gibson. Han skrudde mikkene rett i kroppen, uten noe dempende matte eller oppheng av noe slag - fordi han mente det førte til bedre sustain.

PAF mikker finnes å få kjøpt, kanskje lettest å få tak i er PAF Pro som DiMarzio lager. Seymour Duncan Custom Shop lager en "hemmelig" EVH mikk, til tre ganger prisen av en DiMarzio. Så det finnes muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kontaktpapir og skalpell, og lag sjablonger. Det er lettere å skjære ut mønster i kontaktpapiret,også får du jevnere kanter.

Har dog aldri lakket en gitar, og vet fint lite om hvilken lakk du bør bruke, man anbefaler uansett sjablonger fremfor å teipe mønsteret, og ja.. hvitt først, logisk nok, siden det er mer hvitt enn sort på gitaren.

Også må jeg få legge til.. MISHANDLING!

Endret av luzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke lage et hav av tråder som går ut på nesten det samme spør jeg her siden jeg også regner med trådstarter syns det er relevant:

Man tager en gitar...

Kan noen fortelle meg hvordan man går fram, steg for steg på korrekt vis for å grunne og lakke en gitarkropp! Ikke kjøpe spraybokser og gå apeshit crackjob, men bruke den type grunning som skal brukes og lakk deretter. Det er ikke snakk om å gjøre det billig, enkelt eller kjapt, men ordentlig. Såklart trekker det jo ned at den som skal gjøre det, som f.eks. MEG er helt grønn, men allikevel..

Og sett at man skal strippe ned malinga som allerede er på den. Hvordan går man fram for å fjerne den, og hvor dypt er det nødvendig å fjerne? Holder det å gå til den gamle grunninga (om det faktisk ER det på gitarer :P ) hvis man er nøye med å gjøre rent etter det? Og hvis så, hvordan gjør man rent?

Dette er ganske relevant for noe jeg lenge har hatt lyst til å gjøre, nemlig å få en naturell overflate på baksiden av halsene. Lakkerte halser "klistrer" litt syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.