Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluttrinn


Ronnie

Anbefalte innlegg

Jeg står for tiden uten et sluttrinn i racken min, å lurer på hvilken jeg skal kjøpe nå. Har en marshall jmp1 og en jfx1, men mangler kraft. Hva skal man se etter som ikke koster skjorta, men som leverer varene? Er watt watt, eller må man velge dette med omhu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, markedet for sluttrinn for tiden er veldig dårlig, de er svindyre både nye og brukt. Mye er ekstremt overpriset. Men du kan jo se om du får tak i en brukt Mesa fifty/fifty enten i Norge, Sverige, Tyskland eller England. Det er vel det rimeligste rørsluttrinnet som er mulig å oppdrive brukt. Den eldre versjonen av Mesa 20/20 og Marshall EL84 er så å si umulig å oppdrive brukt. De nye Mesa 20/20'ene koster 7000 brukt, noe det absolutt ikke er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken verbform er "lager" i? Hmm? :P

Spørsmålet var vel MENT som "hva kan man få tak i av sluttrinn"

Jeg ville aldri gjettet at noen ikke ville kjøpe en amp bare fordi den ikke lages lenger :blink:

Det er i alle fall ikke tilfelle med gamle MArshaller etc :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, markedet for sluttrinn for tiden er veldig dårlig, de er svindyre både nye og brukt. Mye er ekstremt overpriset. Men du kan jo se om du får tak i en brukt Mesa fifty/fifty enten i Norge, Sverige, Tyskland eller England. Det er vel det rimeligste rørsluttrinnet som er mulig å oppdrive brukt. Den eldre versjonen av Mesa 20/20 og Marshall EL84 er så å si umulig å oppdrive brukt. De nye Mesa 20/20'ene koster 7000 brukt, noe det absolutt ikke er verdt.

Jeg kjøpte en Marshall EL84 20/20 her for noen måneder siden for 3000.. Var en grei pris for en relativt bra Power amp.

Saga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldano laget :P noen monoblock poweramps, men tviler på at de er så lette å få tak i. Ihvertfall ikke i god behold.

Transistor / rørtranse sluttrinn som jeg kommer på:

Marshall Valvestate

Rocktron Velocity

Brunetti Rockit (nei, den koster ikke skjorta, men ville kanskje vurdert en Carvin som koster omtrent det samme)...

Er vel nevnt nok rør...

Endret av acron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldano laget :P noen monoblock poweramps, men tviler på at de er så lette å få tak i. Ihvertfall ikke i god behold.

Transistor / rørtranse sluttrinn som jeg kommer på:

Marshall Valvestate

Rocktron Velocity

Brunetti Rockit (nei, den koster ikke skjorta, men ville kanskje vurdert en Carvin som koster omtrent det samme)...

Er vel nevnt nok rør...

+1 På rocktron velocity. Jeg har 300watts-utgaven, og den låter meget knall.

Må også legge til tubeworks mosvalve.

Så vidt jeg har skjønt, er disse to regnet som det beste som er å få tak i av transistor slutt-trinn. Jeg har ikke prøvd så mye forskjellig sjøl, så jeg veit ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.