Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemme "half step down"


espen(TND)

Anbefalte innlegg

ikke alle sangene som gjør det nei. Er de "nye" sangene som gjør det.

uansett. Stem e strengen en oktav lavere enn 6.bånd på a strengen. Stem så resten av gitaren på vanlig måte.

tusen takk.. jeg mente at alle sangene jeg vil spille av metallica er stemmet slik.. men for all del tusen takk for hjelpenm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiller ikke 'alle' sangene stemt ned ett halvt steg, men de gjør det ofte med sanger som en gammel hetfield-stemme ikke trives med i standard E-tuning :)

ja, men han sitter seff ikke å spiller til live opptak? Uansett, det er vel sånn at sangene på load og reload som regel er stemt ned en halvtone er det ikke? who cares, metallica sucks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men han sitter seff ikke å spiller til live opptak? Uansett, det er vel sånn at sangene på load og reload som regel er stemt ned en halvtone er det ikke? who cares, metallica sucks.

er vel låtene fra load og ut som er nedstemt ja.

vil for øvrig anta det er enkelte som bryr seg, iom at dette er en tråd om emnet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stemmer man egentlig Eb/"half step down, hva er fordelen med det siden ganske mange gitarister gjør det? Dropped D kan jeg skjønne men ikke Eb.

for å få en annen lyd og feel, evt fordi det passer bedre med stemmeregisteret som nevnt over her. har temmelig mye å si på lyden, selv om det er bare en halvtone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.