Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Videresalg av konsertbilletter – pris?


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Vanskelig for deg å diskutere med annet enn spørsmål det finnes åpenbare, enkle svar på?

Vanskelig for DEG å diskutere med annet enn spørsmål det finnes åpenbare, enkle svar på? :D

Men seriøst, se deg sjøl i speilet, og KUTT UT!

Så lenge det er lov å selge billetter til over innkjøpspris (kall det gjerne svartebørs om du vil) her i Norge, så kan du ikke begynne å grine og si "nei, det der får du ikke lov til!"!!!! Og ikke si at du ikke utnytter reglene til det landet du til enhver tid befinner deg i, f.eks når du er i utlandet, kjøper du ikke billig røyk/ alkohol da? Nå verken drikker eller røyker jeg da, men ut i fra observasjoner og statistikker så har jeg mine mistanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust
Vanskelig for DEG å diskutere med annet enn spørsmål det finnes åpenbare, enkle svar på? :D

Men seriøst, se deg sjøl i speilet, og KUTT UT!

:lol::lol:

Dette blir bare for dumt!

Så lenge det er lov å selge billetter til over innkjøpspris (kall det gjerne svartebørs om du vil) her i Norge, så kan du ikke begynne å grine og si "nei, det der får du ikke lov til!"!!!!

Jeg sier at det burde ikke vært lov og det er umoralsk.

Og ikke si at du ikke utnytter reglene til det landet du til enhver tid befinner deg i, f.eks når du er i utlandet, kjøper du ikke billig røyk/ alkohol da?

Årets dårligste sammenligning!

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er lov å selge billetter til over innkjøpspris (kall det gjerne svartebørs om du vil) her i Norge, så kan du ikke begynne å grine og si "nei, det der får du ikke lov til!"!!!! Og ikke si at du ikke utnytter reglene til det landet du til enhver tid befinner deg i, f.eks når du er i utlandet, kjøper du ikke billig røyk/ alkohol da? Nå verken drikker eller røyker jeg da, men ut i fra observasjoner og statistikker så har jeg mine mistanker...

Hvor liten teskje og stor hammer må jeg bruke, egentlig? Holder det at jeg ber deg slå opp «deskriptiv» og «normativ» i en ordbok, eller skal jeg vente på at du slipper opp for stråmenn som vil slåss mot vindmøller med åpne låvedører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartebørs burde være forbudt ved lov.

Og tjene penger på andre menneskers ulykke er umoralsk.

Og når det gjelder Kapitlisme, så har jeg bare en ting å si:

Festen varer ikke evig, snart så vil verdensbildet se helt forskjelig ut p.g.a. at vi graver vår egen grav

gjennom kapitalisme.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal ta for oss hvordan verden BØR se ut vil jeg ta opp;

- Drap

- Bensinpriser

- Sult

- Forurensning

- Naturødeleggelser

- Krig

Sånn. Så kan vi sitte her og sutre over disse tingene før dere begynner å sutre på at dere må betale kroner mer enn normal pris på konsertbilletter HVIS dere velger å kjøpe fra privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at det er lovlig gjør ikke at det ikke er dårlig gjort, og betyr heller ikke at orjanbeats IKKE er en rasstapp. Dyresex er jo som kjent ikke ulovlig i Norge. Bra om Gitarnorge innfører retningslinjer på svartebørs-virksomhet.

Endret av BlueGrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det trenger vel ikke være svartebørs bare fordi jeg selger billetter? Skal det være ulovlig å selge billetter; skal jeg bare ha alle billettene selv da? Og hvis du hadde fått tak i en original '57 modell Fender Strat drittbillig, hadde du solgt den drittbillig igjen da, eller? Jeg tviler på at du hadde gjort det. Jeg tenker du hadde melket markedet for det det var verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Herregud, det trenger vel ikke være svartebørs bare fordi jeg selger billetter?

Det er nettopp det det er.

Svartebørs vil si :marked for omsetning av varer som det er knapphet på, til høye priser.

Enkelt og greit.

Skal det være ulovlig å selge billetter; skal jeg bare ha alle billettene selv da?

Du kan jo beholde de selv eller selge de til innkjøpspris evnt ikke kjøpe 10 ekstra billetter du ikke har bruk for.

Noe sier meg at du ikke skal på Rolling Stones engang.

Og hvis du hadde fått tak i en original '57 modell Fender Strat drittbillig, hadde du solgt den drittbillig igjen da, eller? Jeg tviler på at du hadde gjort det. Jeg tenker du hadde melket markedet for det det var verdt.

Nydelig sammeligning der.

:rolleyes:

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gå for bastant inn i debatten foreløbig, er litt avventende, prøver å komme meg gjennom litt offentlige dokumenter og setter meg litt mer inn i saken før vi eventuelt begynner å tenke på å endre reglene.

Men, i følge ordboken; svartebørs – marked for ulovlig omsetning av varer som det er knapphet på, til høye priser (min uthevning). Kanskje en litt uinteressant og uvesentlig nyansering, men det dreier seg faktisk ikke om svartebørs i sin rette forstand før salget er ulovlig, og per i dag er ikke dette ulovlig. Spørsmålet ellers er selvfølgelig fortsatt åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.

AG3 og Uzi'er selges på svartebørs siden de ikke er lovlig å eie ellers (grovt sagt),

men det er ikke svartebørs å selge billetter.

Å selge billetter til høy pris er grådighet. Kan bli vanskelig å forby grådighet igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan i helvette da Ziggy, kan du komme deg ned på jorda. Det er for helsikke ingen stor konspirasjon her av folk som er ute etter å hindre deg i å gå på konserter uten å måtte pantsette alt du eier,

det finnes bare MENNESKER der ute som vil tjene penger på folks fanatiske ønske om å se sine favorittartister.

Uendelig mye syting her over noe som er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.