Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fresing av gitar


Kentucky

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er enkelte av oss som ikke er så glad i aktive pickuper, men det skal jeg ikke legge meg borti akkurat nå. Derimot det å frese på en SL1 er jo å begå synd. Ville tenkt meg om to ganger. Kan ikke forstå hva du skal med de heller, er jo ikke slik at du trenger mer signal når du bruker en Powerball. Er du kanskje plaget med støy?

Hvilke pickuper er det som står i fra før? Jb - Shr - Shr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plass til begge batteriene i hulrommet bakpå når jeg hadde LW, tror ikke jeg hadde satt inn hvis ikke. Men jeg måtte modifisere litt oppå også, viste seg at LWen var litt breiere og mer firkantet enn originalpickupene. Var bare såvidt noe som måtte til, ingen skjede skadd.

Men enig med at en såpass god gitar kunne nytt bedre av en annen pickup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor det?

Les det som blir sagt da mann! Fordi du må ha plass til TO 9 volts batterier! Har du det? Nei, så da må det freses, og gitaren blir forandret/modifisert (et fint ord for "ødelagt") på en slik måte at den ikke kan tilbakestilles til original stand.

Hvordan vet du at denne SD'n er den du "må" ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det som blir sagt da mann! Fordi du må ha plass til TO 9 volts batterier! Har du det? Nei, så da må det freses, og gitaren blir forandret/modifisert (et fint ord for "ødelagt") på en slik måte at den ikke kan tilbakestilles til original stand.

Hvordan vet du at denne SD'n er den du "må" ha?

Jeg vet ikke det, men hvorfor ikke? Jeg er ikke fornøyd, og da tenkte jeg at jeg skulle prøve et bytte. Jeg har en ESP(LTD M-1000) med aktive EMG . Er mye mer fornøyd med den lyden som jeg får av den, en Jackson gitaren. Men jeg vil prøve noe annet en EMG, derfor prøver jeg SD Metal pickup!

Endret av IbanezMunky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiMarzio Evolution og X2N, er to passive pickuper som er ganske sinte. Det med å "ødelegge", er bare tøys. Man setter inn det som gir en lyden en vil ha. Det at noen ikke liker aktive pickuper, er en evig diskusjon.. <_<

OM ikke gitaren blir fysisk ødelagt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic:

Man ødelegger ikke en gitar om man freser vekk litt treverk for å få plass til nye komponenter. Det skjer ikke noe drastisk med den av den grunn.

Om man derimot freser ut et stort hull i kroppen for å dytte inn to batteri og man ikke får dekket hullet på en pen måte, så er den nok ødelagt rent visuelt.

Jeg vil tro at man kan få plass til batteriene i kontrollrommet, muligens med ørlite ekstra utfresing i bunnen.

Litt utfresing til pickups er ikke noe problem, dette har jeg gjort selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic:

Man ødelegger ikke en gitar om man freser vekk litt treverk for å få plass til nye komponenter. Det skjer ikke noe drastisk med den av den grunn.

Om man derimot freser ut et stort hull i kroppen for å dytte inn to batteri og man ikke får dekket hullet på en pen måte, så er den nok ødelagt rent visuelt.

Jeg vil tro at man kan få plass til batteriene i kontrollrommet, muligens med ørlite ekstra utfresing i bunnen.

Litt utfresing til pickups er ikke noe problem, dette har jeg gjort selv.

Takk. Der kom svaret jeg venta på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktive bruker batterier og låter dårlig

passive gjør ikke det og låter bra

Det er jo bare tull å si at aktive pickuper låter dårlig. Det er smak og behag som med alt annet innen lyd og musikk. Hvor mange gitarer med aktive har du egentlig prøvd? Greit at de kanskje ikke gir akkurat den lyden du vil ha, men tviler på at så mange ville ha brukt det hvis de var dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull å si at aktive pickuper låter dårlig. Det er smak og behag som med alt annet innen lyd og musikk. Hvor mange gitarer med aktive har du egentlig prøvd? Greit at de kanskje ikke gir akkurat den lyden du vil ha, men tviler på at så mange ville ha brukt det hvis de var dårlige.

greia med aktive pickuper er at det låter nesten likt uansett hvilken gitar du setter dem i.

nå liker jeg riktignok gilmour settet men disse er jo annerledes enn de fleste andre aktive..

og selvfølgelig er det smak og behag og jeg godtar aktive mikekr i gitarer til under 7000 men over den grensa er det nesten alltid bare å ødelegge en fin gitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.