Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fresing av gitar


Kentucky

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette en i en Live Wire metal pickup i en Jackson SL-1. Problemet er da at gitaren må freses får å få plass til denne pickupen. Jeg leverte den i til en som kunne gjøre dette. Dagen etter ringer han å sier at han likevell ikke vill ta jobben, pga han mente det ville ødelegge gitaren? Så er dette ikke mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo aktiv mikk, hallo.

Nei, han skal sette inn en aktiv pickup. Ikke mikk. 2 forskjellige ting.

Vel nok med pirkinga. Det har ingen ting å si om den er aktiv eller passiv. En pickup har samme størrelse uansett, med unntak av forskjellen mellom singlecoil og humbucker. Noe som leder til en annen ting:

Er det en humbucker du vil ha satt inn? Og det er orginalt plass til singlecoils?

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en humbucker du vil ha satt inn? Og det er orginalt plass til singelcoils?

det er en jackson gitar, har ikke sett mange jackson gitarer med single coil i stolen(for det er vel der en metal gitarist skifter?)

skjønner ikke hvorfor den ikke passer, batteriene sitter jo ikke under pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte ut en en Passiv pickup mot en aktiv. Fordi den tar visst mer plass eller whatnot. Da må gitaren freses. Det jeg lurte på om det var mulig, å om det evt ødelgger gitaren på noen måte?

Du må finne plass til batteri(ene). Selve utfresingen til humbuckeren har nok plass til den nye (selv om det finnes unntak). Hvis du ikke har plass til strømkilde noen steder så må det nok freses ut plass. Noe som du ikke kan gjøre om igjen senere.

Mine to tiøringer. På generelt grunnlag, hvis gitaren er så bra/fin at du ikke tør gjøre det selv, ikke gjør det. Prøv å finn en annen passiv humbucker som gir deg det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne plass til batteri(ene). Selve utfresingen til humbuckeren har nok plass til den nye (selv om det finnes unntak). Hvis du ikke har plass til strømkilde noen steder så må det nok freses ut plass. Noe som du ikke kan gjøre om igjen senere.

Mine to tiøringer. På generelt grunnlag, hvis gitaren er så bra/fin at du ikke tør gjøre det selv, ikke gjør det. Prøv å finn en annen passiv humbucker som gir deg det du trenger.

Jeg har ikke tenkt å gjøre det selv. Har tenkt å få kvalifiserte folk til å gjøre det. Men så lenge det går å det ikke fucker gitaren , så er jeg all for it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han skal sette inn en aktiv pickup. Ikke mikk. 2 forskjellige ting.

Vel nok med pirkinga. Det har ingen ting å si om den er aktiv eller passiv. En pickup har samme størrelse uansett, med unntak av forskjellen mellom singlecoil og humbucker. Noe som leder til en annen ting:

Er det en humbucker du vil ha satt inn? Og det er orginalt plass til singlecoils?

Fnis.

Såklart vet jeg det, men er det forbudt å bruke norske ord på det? Gitarmikrofoner? "Høh? Va ej det? Jei fåstå ike"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.