Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrettprosjekt


Roffe

Anbefalte innlegg

Holder på å planlegge bygging av et pedalbrett. Dette skal være modulbasert, slik at jeg på akkgitarjobber bare kan ta med delayriggen. Per i dag har jeg en volumpedal først i rekka. Har registrert at mange foretrekker denne not slutten, kanskje rett før delay. Kan jeg bruke samme volumpedal på akkgitar som på elgitar? Bør jeg gå til innkjøp av en buffer siden jeg bruker volumpedal sammen med passive elgitarpickuper? Hva er rette specen på en slik volumpedal? (har per idag en Ernie Ball. Vet ikke spec på potet i farten. skal sjekke dette opp)

Brettet vil bestå av:

teese picture wah

strobostomp

Tube screamer ts-10

sonic dist sd-9

chandler tube driver

rc booster

arion chorus

volumpedal

fulltone deja2

har også lurt på fulltone ocd...

retro-sonic chorus

retro-sonic phaser

Diamond memory lane echo

en eller annen clean boost ala keeley java evt zvex super hard on

En eller annen kompressor som kan brukes sammen med både akk og elektrisk. Kanskje Eh black finger?

dette blir altså helvetes svært. :blink: Dere skjønner sikkert ønske om å dele det opp. Så til det store spørsmålet:

Hvordan får jeg power til et så stort system? Kan jeg powre de minst strømkrevende pedalen fra samme output på pedal power 2? Finnes det andre fabrikkanter? Spesielle ønsker fra min side: ett 220v uttak for deja2, Ett 15v ac 300ma for retro-sonic chorus og ett 110v for tube driver og 18v dc for memory lanen. resten er "standard 9v. Hvem kan bygge slike powerseksjoner? hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig nan men det finnes en PP2+-klone et sted, men den er kliss lik og koster det samme...

Ja, du kan power flere pedaler fra samme output på PP2'en, så lenge disse pedalene ikke støyer. Delay-pedalen burde du ta på egen kurs, samme gjelder noen choruspedaler. Prøv deg frem, jeg tror faktisk at om du utnytter hvert output på PP2'en maksimalt vil du klare å drive hele brettet.

Buffere er kjekt uansett egentlig, men noen effekter (enkelte wah'er bla.) liker ikke å ha buffere rundt seg. De fleste har gjerne et buffer før og ett etter pedalbrettet, eventuellt på steder der de synes det låter best. Med så mange pedaler burde du absolutt ha minst to buffere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et bilde av ett av hans pedalbrettoppsett. Og med en Goodriche volumpedal og en Pete Cornish pedal kan en strengt tatt ikke si at det ikke finnes buffere i signalkjeden hans ;)

RC Booster!

I can use this a lot!

What a clarity!

Maybe I put this at the very end of the pedal board as buffer."

- Michael Thompson

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.