Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thinline


morten

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en del Telecastere, men har aldrig prøvd en Tele Thinline.

Noen som kan fortelle meg hva som er fordelen/ulempen med dem? Hvordan blir lydkarakteristikken på disse? blir det likt andre gitarer med utfreste kammer?

Noen som har erfaring med Thinline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har hatt en 1970 Tele Thinline på lån ca ett år, fra en gubbe som IKKE vil selge... :( Han har en 1967 Plexi 100w Marshall stående og råtne i garasjen, men ikke faen om han vil selge den heller. Jeg tilbød han en av mine Strater i bytte for Tele'n, men det lukta han ikke på... :evil:

Et fantastisk instrument. Kom med single coil fra '68 til '71, etter det med humbuckers. Gitaren er delvis hul, og derfor veldig lett. Som å spille på en vanlig Tele. I denne perioden forekom det at man brukte 1 megaohm's pot'er (normalt for singlecoil er 250K) både for volum og tone, noe som gir en enormt skarp lyd. Denne hadde et slikt oppsett. Har en Tele fra '78 som også hadde 1 megaohm's pot'er, måtte skifte til 250K ettersom den etter mine mening er for skarp for at det er morsomt.

Har ikke prøvd de japanske reissuene, men får du kloa i en original Tele Thinline ikke nøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.