Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg trenger deres hjelp


jsbach

Anbefalte innlegg

lån deg en trompet i noen uker, så får du testet ut hva du hiver deg ut i, før du selger fela og bare sitter igjen med kua, men om du slutter med gitaren, så forventer jeg at du holder deg på dette forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gjentar: Vreng.

Holdsworth, Henderson, Helmerich... alle disse bruker distortion for å 'etterlikne' sax/trompet.

Han burde prøve med en eBow. Da slipper han å bruke vreng og det er veldig morsomt å eksperimentere med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gjentar: Vreng.

Holdsworth, Henderson, Helmerich... alle disse bruker distortion for å 'etterlikne' sax/trompet.

Det har seg sånn at jeg ikke spiller fusion. Vreng passer ikke inn i den type musikk jeg vil spille. Det låter mye "hardere" med vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg sånn at jeg ikke spiller fusion. Vreng passer ikke inn i den type musikk jeg vil spille. Det låter mye "hardere" med vreng.

Legg gitaren på hylla en stund og spill trompet du. Bare morro å kunne spille flere instrumenter. Jeg kjøpte meg slagverk og rørte nesten ikke gitaren på en måned. Da kom den fram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg gitaren på hylla en stund og spill trompet du. Bare morro å kunne spille flere instrumenter. Jeg kjøpte meg slagverk og rørte nesten ikke gitaren på en måned. Da kom den fram igjen.

ja det er morro det. Hører folk her som sier "lån deg en trompet". Hvem i h. er det som gidder å låne bort en trompet?

Og er det noen som er keen på en tenor sax? selmer usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er morro det. Hører folk her som sier "lån deg en trompet". Hvem i h. er det som gidder å låne bort en trompet?

Og er det noen som er keen på en tenor sax? selmer usa.

Enig. Med tanke på at trompeter er som alle andre klassiske instrumenter, veldig dyre som regel så tror jeg ikke at noen vil låne den bort.

Men sax er bra. Sax er et av yndlings instrumentene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har spilt så lenge så burde du ikke slutte...men det er ditt liv så gjør det du føler for...

har jeg spilt så lenge da? så lenge musikken kommer innenifra er det vel samme hvilket instrument jeg spiller? Glemmer jo ikke alt jeg kan selvom jeg bytter instrument.

Om du selger unna alt du har av gitar tipper jeg du kommer til å angre om en stund, behold i alle fall èn. :)

neida, har noen gitarer å velge mellom. Den ene har tidligere også vurdert og selge, er bare så glad den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trompet koster rundt 4000. Jeg har spilt trompet i litt over 6 år nå, og jeg har likt det veldig. Først 4 år i korps, resten på kulturskolen. Men å lære seg trompet av seg selv er ganske umulig. Da trenger du lærer, hvertfall i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke må trykke for å komme opp i registeret?

Vel. Hør på Kiko loureiro. Forøvrig har du rett når det gjelder alle jazzgitarister jeg har hørt. Men seriøst, last ned Angra - Winds of destination og hør på gitarsoloen til Kiko. Han trykker.

Som aiwass sier: Du trenger vreng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke må trykke for å komme opp i registeret?

Vel. Hør på Kiko loureiro. Forøvrig har du rett når det gjelder alle jazzgitarister jeg har hørt. Men seriøst, last ned Angra - Winds of destination og hør på gitarsoloen til Kiko. Han trykker.

Som aiwass sier: Du trenger vreng...

jeg følger et spesielt system som ikke tillater store sprang utover 12 bånd på lyse e strengen, er heller ikke interressert i å spille mye lysere enn det (selvom jeg gjør det), i og med at det i clean jazz sammenheng i låter spesielt bra.

Skal se om jeg finner låta.

Som ex-metal/shredde gitarist har jeg god erfaring med å "trykke" oppi registeret med gitaren (vreng). Det har seg bare sånn at det ikke passer seg med det jeg vil spille nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.