Web Analytics
Jump to content

Makeover i pedalbrettet

ernieball
 Share

Recommended Posts

Saken er at jeg har gått lei av de pedalene jeg har fra før, og er nå ute etter noen tips, da først og fremst på vrengfronten, overdrive og fuzz. Stompbokser. Jeg skal i utgangspunktet ha en "grunnvreng", så en med litt mer gain og en fuzz-pedal. Når det gjelder fuzz så vil jeg ikke ha en som bare sier bzzz, som mange gjør, samt at den bør være ganske anslagsfølsom.

Fra før av spiller jeg på en Fender USA Tele og en Fender Twin Reverb. Og før anbefaler noen DOD Death Dist. eller hva det skal være, vil jeg si at det blir litt feil sjanger. Gitarlyd jeg liker fra før: Gary Louris (Jayhawks), Richard Thompson, J.P. Bowersock (RA & the Cardinals), Jason Isbell (Drive-By Truckers), David Boquist (Son Volt), Keith og Ron (Stones).

Fyr løs.

Hmmm....

En som har samme musikksmak som meg...

Jeg er veldig glad i alle de gitaristene du nevnte nå, men jeg er redd for at løsningen amp/gitar spiller litt i mot deg, dog Twin er en god pedal amp.

De fleste gitaristene du nevnte bruker enten Gretch eller Gibson gitarer, så en strait tele i en twin vil rett og slett låte for fint.

Sier du at du bruker Twin'en til å spelle steel på, så vet jeg hvem du er. :lol:

Mitt forslag er at du kanskje vurderer en mindre gitaramp og en gitar med humbuckere med lavt output på.

Når det gjelder pedaler, så må jeg si at Homebrew UFO er en av de bedre FUZZboksene jeg har prøvd og tro meg, det er en del!

Heihei, Twinen er pga. av steel-spillingen, ja. :rolleyes:

Bare så synd at en mindre gitaramp og en gitar med humbuckere koster litt for mye når man er student.

Har du prøvd Fulltones '69 og Analog Mans SunFace?

Jeg er ikke så glad i Jimmi Hendriksen, jeg.

Off topic, men er du ernieball fra #gitar.no (Undernet)? Isåfall, misery her. :lol:

Kjøpte for noen dager siden denne Visual Sound Route 66 pedalen. Overdrive og compressor i samme boks. Kan absolutt anbefale den. Har en Ibanez FZ7 fuzz liggende som jeg lånte av en kamerat, og det er noe av det verste jeg noensinne har utsatt mine ører for.