Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chinese democracy slippes i mars


Rohde

Anbefalte innlegg

Nåda! Guns n' Roses er jo Axls påfunn...

Var nok Slash som grunnla Guns.

Selv om det var Axl og Izzy som spilte i Hollywood Rose, og det som ble kalt Guns N' Roses aller først, så var det Slash som gjorde all jobben med å samle musikerne, ordne med kontrakter, studioer, teknikere osv. Axl sa det selv en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingenting uten Slash"

Er enig i det.. men hvorfor er det aldri noen som nevner Izzy og Duff? Izzy lagde jo mesteparten av melodiene, og Gn'R hadde aldri blitt det samme uten Duff på bass. ;)

Helt riktig. Men det har blitt nevnt så mange ganger i tråden om Velvet Revolver vs. Guns N Roses, at det ikke er noen visst å prate om her... ;)

Men Izzy var absolutt den største låtskriveren i GNR, og det var synd at han bestemte seg for å gå solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du er redd noen prøver å undergrave hvor viktig Slash var i GnR? Bare slapp helt av.. Han er en av de gitaristene som jeg vil forsvare til dommedag for hvor viktig han var i GnR, men jeg bare skjønner ikke hvorfor det at man misliker Axl som vokal betyr at man ikke kan akseptere at det faktisk var han og Tracii Guns som starta bandet, og at uten å si at "den eller den var viktigest" så kan ikke GnR ha vært GnR på noen som helst måte uten Axl!

Om Axl bare satt på ræva og bare sang når den tia kom og Axl, Izzy, Duff, Matt osv osv (mye gjennomtrekk i det bandet egentlig) skrev låtene, orde med alle kontakter og sørge for produsering, så er nå det engang slik at Axl var en sentral bestanddel i bandets hellbent-redneck-badass-boogie-greie!

Og for å være helt nøyaktig så var det faktisk slik at ETTER at bandet ble starta fikk de vite om en fyr high-school'en deres som het Samuel og som skulle være en jævel på gitar... At Axl skryter av jobben den godeste Samuel aka Slash gjorde er jo bare bra...

Jeg bare stiller meg uforstående til hvordan det går ant å antyde (merk, jeg sier ikke at noen faktisk SIER det eller engang MENER det.. bare "antyder") at GnR ville vært mulig uten Axl! Og for den saks skyld Tracii, Izzy, Duff, Matt og alle de andre som har spilt for de... Fra han murderdolls-fyren via Zakk Wylde til Brian May som har gjort litt studioplukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo ikke noe å si hvem som ga navn til bandet. Er slash som er den store i bandet uansett. Uten han hadde det vært lite. Han har vært med på å lage de største hitene til GnR. Liten tvil om at det er slash og axl som holdt bandet oppe. Men axl klarer ikke det alene. Bare se hvordan det har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo ikke noe å si hvem som ga navn til bandet. Er slash som er den store i bandet uansett. Uten han hadde det vært lite. Han har vært med på å lage de største hitene til GnR. Liten tvil om at det er slash og axl som holdt bandet oppe. Men axl klarer ikke det alene. Bare se hvordan det har gått.

Hehe :D Sant nok det... Sånn rent subjektivt må jeg si at jeg er faktisk mer fan av Axl... Forklaringen til det kan vel ligge i at på den tiden spilte jeg ikke gitar og var en liten jævelunge. Så av nostalgiske grunner har jeg et lite behov for å forsvare Axl :P Men hvem som er ens 'favoritt' er jo rent subjektivt og blir en helt anna diskusjon. Poenget var bare at produktet har flere bestantddeler, om en liker en bedre en andre hadde det ikke blitt noe produkt uten andre, om det er litt bedre formulert. Og inne i den formuleringa ville jeg så fryktelig gjerne forsvare en av de stemmene som har definert min sans for musikalsk helvete aller mest! På min liste over yndlingsvokalister er det faktisk helt fritt for flinkiser... Bare vrælere og brølere og en og annen som greier en ren note i ny og ne alt fra Bon Scott til Henry Rollins.

Og til deg Axl R: prøv da å kom ut med den plata en gang, og la den være bra! Jeg har forsvart den og skal kjøpe den, men det vil knappest gjøre den til noen suksess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du er redd noen prøver å undergrave hvor viktig Slash var i GnR? Bare slapp helt av.. Han er en av de gitaristene som jeg vil forsvare til dommedag for hvor viktig han var i GnR, men jeg bare skjønner ikke hvorfor det at man misliker Axl som vokal betyr at man ikke kan akseptere at det faktisk var han og Tracii Guns som starta bandet, og at uten å si at "den eller den var viktigest" så kan ikke GnR ha vært GnR på noen som helst måte uten Axl!

Om Axl bare satt på ræva og bare sang når den tia kom og Axl, Izzy, Duff, Matt osv osv (mye gjennomtrekk i det bandet egentlig) skrev låtene, orde med alle kontakter og sørge for produsering, så er nå det engang slik at Axl var en sentral bestanddel i bandets hellbent-redneck-badass-boogie-greie!

Og for å være helt nøyaktig så var det faktisk slik at ETTER at bandet ble starta fikk de vite om en fyr high-school'en deres som het Samuel og som skulle være en jævel på gitar... At Axl skryter av jobben den godeste Samuel aka Slash gjorde er jo bare bra...

Jeg bare stiller meg uforstående til hvordan det går ant å antyde (merk, jeg sier ikke at noen faktisk SIER det eller engang MENER det.. bare "antyder") at GnR ville vært mulig uten Axl! Og for den saks skyld Tracii, Izzy, Duff, Matt og alle de andre som har spilt for de... Fra han murderdolls-fyren via Zakk Wylde til Brian May som har gjort litt studioplukk..

Helt rett at tracii guns starta bandet med axl...møtte han backstage på brides of destruction konserten i spetrum i 2004 da spurte eg han om akkurat dette..

...sammen med nikki fucking sixx....synd det ikke er lov å ha med seg kamera i spectrum å eg ikke hadde mobil kamera den gangen..

den backstage greia var nemli ikke planlagt møtte han å vokalisten nede på sia dær di seller øl.....

Endret av SvartaTosten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om plata kommer i det hele tatt. Det har vært snakk om den så lenge at jeg har mine tvil. Håper jeg tar feil da. Hadde vært artig å hørt hva Axl har kokt ihop. Han har en helt unik stemme, bare synd han oppfører seg som en drittsekk. Slash er toppen, bare så det er sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.