Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikk du _HATER_ ?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Nettopp.

Hva du foretrekker er nokså uinteressant. Poenget er at det finnes slike "ekstreme" image i alle musikksjangre, de bare utarter seg forskjellig. Om [sett inn rockeband her] profilerer seg med hat og dopmisbruk har jeg problemer med å se at det er noe værre at [sett inn gangsta-rapper her] profilerer seg med hasjrøyking og store pistoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Hvordan kan man hate ABBA?

:(

Uansett, ser aiwass skriver "han er jo en dyktigere musiker enn du."

Spiller det noen rolle hvor dyktig man er?

Sålenge man ikke greier å lage bra musikk så har det lite å si

om man er en helt sinsykt teknisk gitarspiller feks.

Endret av Ziggy Stardust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, ser aiwass skriver "han er jo en dyktigere musiker enn du."

Spiller det noen rolle hvor dyktig man er?

Sålenge man ikke greier å lage bra musikk så har det lite å si

om man er en helt sinsykt teknisk gitarspiller feks.

Og hvem er du (eller forfatteren av det opprinnelige utsagnet, for den saks skyld), som kan avgjøre hva som er bra musikk? Hvordan har det seg egentlig at alle gutta her på forumet vet nøyaktig hva som er bra musikk, mens ikke ÉN av mine forelesere i musikkvitenskap på universitetet, som kan mer om musikk enn samtlige her tilsammen, påstår å vite det samme? Visse ting forblir subjektive, uansett hvor mye 'peil' en har.

Jeg valgte å kommentere Ivars dyktighet, da:

1) Han ble fremstilt som talentløs, noe han ikke er.

2) Det er håpløst (som jeg allerede har forklart) å diskutere musikkens kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at de tre typene rap du nevner (som forøvrig egentlig går under samme type rap) er representativ for sjangeren som helhet? Herre min hatt. Det eneste du kjenner til og vet om av rap skraper bare i overflaten av hva som finnes innenfor rap- og hiphop-sjangeren. Vi snakker om kommers pop-hop, ikke skikkelig rap og hip-hop, det er en forskjell det er verdt å merke seg. Når det gjelder imaget har jeg problemer med å se hvorfor rapper-imaget du referer til er noe teitere enn f.eks skinnbukse- og flosshatt-ikledde gitarister eller helsvarte metallere med langt loslitt hår og scenerekvisitter som tatt ut av en dårlig episode av 'Buffy - The Vampire Slayer'...

Godt sagt! Jeg er veldig enig, og det gjelder alle stilarter - derfor min hang etter å understreke _ikke forstår_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! Hate abba...? de har jo så mange gode melodilinjer og interessante akkorder. Du skal selvsagt få lov... er bare ikke hjernen min som klarer å koble.

For all del, de er dyktige folk. Men musikken er rett og slett plagsom i mine ører. Omtrent som å ha en flue i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jo på det aller meste, så det blir vanskelig å si at jeg HATER noe. Men mislike kanskje...

La meg starte med trance og techno. Ikke det at det er dårlig musikk, men det stemmer bare ikek av og til. Veldig god techno kan jo være ganske kult, men så er det veldig mye dårlig techno til gjengjeld.

Slikt som Nirvana, Green Day og Foo-fighters har jeg ikke akkuratt så veldig sansen for, rett og slett

Rap og Hip-hop er greit av og til, slikt som 2pac o.l, men når man kommer til Eminem og 50 cent og slikt, skrur jeg av...

Men ikke misforstå...jeg hører på det aller meste av musikk, og hater ganske lite av musikktyper...

Edit: Glemte schnappi og Axel F...Det må det være lov å hate.

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes fint lite musikk jeg hater, det blir bare altfor mye sløsing av energi å gå rundt og hate masse forskjellig musikk. Det finnes musikk jeg styrer unna, som for eksempel mye moderne 'R&B', gangsta rap og slikt, finner svært liten musikalsk verdi i det meste av disse sjangerne.

Jeg prøver heller å finne positive aspekter ved musikken. Hvis jeg ikke finner noe som helst jeg liker ved en artist, da unngår jeg heller denne artisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.