Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikk du _HATER_ ?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du studerer produksjonene hennes, så er de ganske så finurlig gjort.

Det er faktisk del av mitt ankepunkt. Alt hun gjør virker som finurlig produserte, popkulturelt kompetente, reklamekampanjer for... Madonna! Altså, slik reklamefilm forholder seg til 'BMW' forholder plate/film/musikkvideo seg til 'Madonna'.

Tror ikke jeg kan komme på en artist som utstråler mer narcissisme enn nettopp henne.

Men, for all del, IMO, FWIW, YMMV, og alt det der.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg være skremt av at den lille GNOMEN som synger om E-ord og uttadæsjælåpplevelsa og nettopp voldtok cherio i ett par mnd på radio ikke er nevnt her? Jeg blir rett og slett flau av å være norsk når den fjøsnissen kan bli populær her i landet. Men vi har jo bevisst gang på gang at de største massene av folk i Norge ikke eier musikksmak.

Her er ett par godbiter til som har gjort seg ganske gode penger på vår sykt råtne musikksmak,

ODD NORSTAUGA (Får lyst å skjære av meg ansiktet med rusten teskje hver gang jeg hører om yndlingsgrisen hans.

OZONE (De ble store her og i hjemlandet. Skulle tro de gikk inn for å lage dårlig musikk)

ALEHANDRO FUENTES (Gutten har sangstemme, men fy for ett oppgulp de får stakkaren til å synge)

MADONNA (KLE PÅ DEG KVINNE, DU PUSHER 50 SNART!!!!!)

JEAN PAUL (Arrrrrrrgh)

Han kisen som høres ut som Greased up deaf guy og lurer på om du ikke vil bli kjent med han. Det er barehelt jævlig å høre på.

Jeg lurer på hvor lang tid det går for David Hasslehoff sangen fra Djuice reklamen begynner å krype opp hitlistene. (SYKT SYKT SYKT SYKT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen er laaang så skal bare ta med de viktigste:

1. Rap. Jeg forstår bare faen ikke hvordan noen kan syns det er kult med rap, ihvertfall typen gangster-rap som bare handler om hvor mange penger og hvor mye damer disse idiotene har. Sliter også litt med den typen rap som handler om hvor kjipt disse stakkarne har hatt d før (Eminem er stikkordet) og ikke minst den typen rap som handler om hvor kult det er å være gangster, å derfor kunne drepe å banke hvem de vill å sammtidig ha d dritfett med damene sine i de latterlig dyre bilene sine. Og bare for å nevne det, se hvordan de kler seg... Herregud, jeg hadde ikke gått i bukser sydd for verdens største mann, bandana å baskettrøye om det var snakk om en million. Eier ikke disse menneskene skam?

2. Trance/Dance. Håpløst, irriterende og egentlig bare stygt!

Er veldig enig i at wannabe band/artister, døgnfluer, idoldeltagere osv. kan ta seg ei bolle....

Endret av pholi90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett par godbiter til som har gjort seg ganske gode penger på vår sykt råtne musikksmak,

ODD NORSTAUGA (Får lyst å skjære av meg ansiktet med rusten teskje hver gang jeg hører om yndlingsgrisen hans.

Ler så jeg griner her. :lol:

For min del, så kan jeg ikke fordra listepop siden jeg har en lillesøster på 12 år og desverre ligger i midten av "nrj-sonen". Nrj er norges Hitkanal # 1!!!!!!!!!!!!!!!!! (spørsmålstegn er sterkt overdrevet med vilje)

Get it? :angry:

Skjønner heller ikke rap, trance- tekno. Er heller ikke glad i nevnte Colplay. Forventet meg egentlig et godt album når jeg kjøpte X&Y, men fant ut at det var fare for "tornerose"-søvn hvis det ble for mye lytting, så droppet de også..

Er glad i rock som Deep Purple, Van Halen og en del progresive band som Dream Theater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg være skremt av at den lille GNOMEN som synger om E-ord og uttadæsjælåpplevelsa og nettopp voldtok cherio i ett par mnd på radio ikke er nevnt her? Jeg blir rett og slett flau av å være norsk når den fjøsnissen kan bli populær her i landet. Men vi har jo bevisst gang på gang at de største massene av folk i Norge ikke eier musikksmak.

Ravi er jo sjef da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Black Eyed Peas burde få en plass i oppremsingen her, det er noe av det jævligste jeg hører. Og forresten alle ikke-latinoer som lager "latinomusikk", og alle som synger på jamaicansk (Sean Paul og Matafix er noen eksempler). Og alle artister som ikke har kommet i puberteten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater først og fremst folk som gidder å hate musikk. Meningsløs tid å waste.

Kan heller nevne musikk jeg liker:

Rock, Metall (stort sett alt av sjangre som har melodier og er bra gjennomført), Rap, RnB, Blues, Klassisk, Trance, litt Pop etc. Liker det meste så lenge det høres bra ut. Slutt å hate nå, det er bare et tegn på at dere har monoton smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg være skremt av at den lille GNOMEN som synger om E-ord og uttadæsjælåpplevelsa og nettopp voldtok cherio i ett par mnd på radio ikke er nevnt her? Jeg blir rett og slett flau av å være norsk når den fjøsnissen kan bli populær her i landet. Men vi har jo bevisst gang på gang at de største massene av folk i Norge ikke eier musikksmak.

Ivar er en ålreit kar, og er nok en langt dyktigere musiker enn du. Han har dessuten også kommet ut med noe som er 100% ORIGINALT, hvilket er mer enn jeg kan si om så å si alt annet av norsk musikk idag. Du trenger ikke like det han driver med, men han er og blir et talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg kjenner at jeg må få ut litt frustrasjon... så tenkte jeg skulle starte en tråd, så andre også kan få ut meningene sine!

nr. 1

jeg absolutt HATER og AVSKYR nådagens Retro-Garage Band rock(band som har satt seg fast på 70-tallet, blandt annet).

dette gjør da at de fleste artistene som begynner med "The", ofte havner på den musikalske svartelisten min... altså, hvordan crap som The Hives, The Strokes, The blablabla.. (listen er lang) greier seg så bra som de gjør nå, er et lite mysterium fra min synspunkt.

å de!

Mange bra band på the og da! The beatles, The rolling stones, The who

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoihoihoi, leit å se så mange som hater artister jeg liker!

Jeg er svoren powermetallfan, har skiva til ravi og black eyed peas, har masse rap-skiver av typen gangsterrap. Nesten så jeg begynner å føle på det her.

Schnappi og Crazyfrog er vel ikke akkurat artister jeg har noen stor sans for.. det samme med nekroprodusert black/death metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Rap. Jeg forstår bare faen ikke hvordan noen kan syns det er kult med rap, ihvertfall typen gangster-rap som bare handler om hvor mange penger og hvor mye damer disse idiotene har. Sliter også litt med den typen rap som handler om hvor kjipt disse stakkarne har hatt d før (Eminem er stikkordet) og ikke minst den typen rap som handler om hvor kult det er å være gangster, å derfor kunne drepe å banke hvem de vill å sammtidig ha d dritfett med damene sine i de latterlig dyre bilene sine. Og bare for å nevne det, se hvordan de kler seg... Herregud, jeg hadde ikke gått i bukser sydd for verdens største mann, bandana å baskettrøye om det var snakk om en million. Eier ikke disse menneskene skam?

Så du mener at de tre typene rap du nevner (som forøvrig egentlig går under samme type rap) er representativ for sjangeren som helhet? Herre min hatt. Det eneste du kjenner til og vet om av rap skraper bare i overflaten av hva som finnes innenfor rap- og hiphop-sjangeren. Vi snakker om kommers pop-hop, ikke skikkelig rap og hip-hop, det er en forskjell det er verdt å merke seg. Når det gjelder imaget har jeg problemer med å se hvorfor rapper-imaget du referer til er noe teitere enn f.eks skinnbukse- og flosshatt-ikledde gitarister eller helsvarte metallere med langt loslitt hår og scenerekvisitter som tatt ut av en dårlig episode av 'Buffy - The Vampire Slayer'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dance (merk at jeg ikke nevner trance og techno, da jeg ikke har hørt noe særlig). Treningsstudioet sender "NRK MPtre" konstant. Hint: "Money For Nothing" møter Scooter.

2. ABBA. Tidenes mest oppskrytte band. "Money, Money, Money" er den eneste ålreite sangen. Resten er himmelropende crap.

3. Alle disse "æ e så deppa av mørketida"-artistene i finnmark. Spilles altfor ofte på NRK Finnmark. Uheldigvis forlanger muttern å ha radioen på om morran.

4. Darkthrone og lignende. Fryktelig, fryktelig.

5. Melodi Gran Prix Junior. Verre enn originalen.

6. MGP. (Hallooo! ABBA vant dette!)

7. Nirvana. Ikke fordi musikken nøvendigvis er dårlig, men fordi de alltid dras frem i "beste album"-kåringer. Cobain skulle ha levd videre, så hadde vi sluppet alt gnålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at de tre typene rap du nevner (som forøvrig egentlig går under samme type rap) er representativ for sjangeren som helhet? Herre min hatt. Det eneste du kjenner til og vet om av rap skraper bare i overflaten av hva som finnes innenfor rap- og hiphop-sjangeren. Vi snakker om kommers pop-hop, ikke skikkelig rap og hip-hop, det er en forskjell det er verdt å merke seg. Når det gjelder imaget har jeg problemer med å se hvorfor rapper-imaget du referer til er noe teitere enn f.eks skinnbukse- og flosshatt-ikledde gitarister eller helsvarte metallere med langt loslitt hår og scenerekvisitter som tatt ut av en dårlig episode av 'Buffy - The Vampire Slayer'...

Må legge meg flat når d gjelder at jeg ikke vet mye om hiphop-sjangeren. Godt mulig d finnes noen gode musikere der. Jeg burde kanskje spesisert at det er typen rap som man ser på svisj o.l. som for meg virker helt meningsløs. F.eks. Candy shop eller Toy soldiers.

Angående image må jeg si til mitt forsvar at jeg fåretrekker skinnbukser, men det er selvfølgelig en smakssak. (kan ha noe med å gjøre at jeg går på ungdomsskolen å er drittlei såkalte gangstere, en gjeng fløtepimper spør du meg:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.