Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cort Katana


Gitarmannen

Anbefalte innlegg

Ut i fra den andre tråden din, vil jeg tro at du ikke har spilt så lenge? Hvis man nettopp har begynt, og man vil prøve seg frem, og se ann om man faktisk vil fortsette over lengre tid, så er det vel greit med en slik gitar. En annen typisk nybegynnergitar er vel Fender Squier.

Hvis man ikke har spilt så veldig lenge, burde ikke lydkvaliteten være det viktigste(etter min mening), men hvordan gitaren er å spille på. Såklart er det greit å lytte til råd fra andre, men personlig ville jeg ha prøvd meg frem selv. Ta deg god tid, sett deg ned i butikken, og prøv deg fram. Se hvilke gitarer som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra den andre tråden din, vil jeg tro at du ikke har spilt så lenge? Hvis man nettopp har begynt, og man vil prøve seg frem, og se ann om man faktisk vil fortsette over lengre tid, så er det vel greit med en slik gitar. En annen typisk nybegynnergitar er vel Fender Squier.

Hvis man ikke har spilt så veldig lenge, burde ikke lydkvaliteten være det viktigste(etter min mening), men hvordan gitaren er å spille på. Såklart er det greit å lytte til råd fra andre, men personlig ville jeg ha prøvd meg frem selv. Ta deg god tid, sett deg ned i butikken, og prøv deg fram. Se hvilke gitarer som skiller seg ut.

Ok, trodde ikke dette var en typisk nybegynner gitar, den koster nesten 6000,- veiledende. Jeg vet at jeg vil fortsette å spille, har jo spilt et halvt år og har ingen planer om å slutte med det. Grunnen til at jeg tenkte på nettop denne gitaren er at jeg så den på nettet og synes den virket bra, men vet altså ikke noe spesielt mer om den, men regnet med at til en slik pris så var det en ok kvalitets gitar. Men det er derfor jeg spør her, fordi jeg har ikke peiling på dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg tenkte på nettop denne gitaren er at jeg så den på nettet og synes den virket bra…

Siden du ikke har spilt så lenge vil jeg påstå at det er mye lurere at du tar deg en tur til de musikkbutikkene du kan og prøver gitarer, og dermed får en forståelse for hvilke gitarer som tiltaler deg. Test et par-tre Strater, en Les Paul eller to, en Telecaster, Ibanez-gitarer, og rimelige versjoner av de tre første (eksempelvis Mexico-strater og Epiphone). Ta deg litt tid, og så gjør noen valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du finner jævlig mye bra brukt i 5000-10 000 kroners klassen når det gjelder gitarer..

strater er veldig allsidige så hvis du spiller mye forskjellig er det å anbefale, muligens humbucker med coil split i bridge?

mulighetene er mange, så vil anbefale deg å sjekke bruktmarkedet, hvis du ikke får prøvd gitaren fordi selger bor for langt unna er det sikkert en gitarbutikk i nærheten med lik/nesten lik gitar...

du får ihvertfall en utrolig mye bedre gitar brukt for de penga en hvis du kjøper nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. så utseende er så vanvitig forskjelig altså?

2. det er ikke alle som har lyst på tremolo.

og råd til kjøperen: som andre har sakt før meg, prøv, prøv og prøv før du kjøper.

Det er skikkelig surt og ikke være fornøyd når du bruker 6000kr på no.

jess "jeg" mener at utesenede på ibanez er helt forskjellig fra Cort

Ibanez til 6 lapper

ibanez%20rgt%2042%20dx.jpg

Cort Katana

109bluemet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.