Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Exx0n


eXX0n

Anbefalte innlegg

Navn: Chris A. Øien

Alder: 17

Yrke: Student på vk1 musikk, jobber på Volvo som "vaskekjerring" og reparerer gitarer og gitarutstyr

Interesser: Musikk, bygging av gitarer, lyd og scene teknikk og mye mer.

Planer for livet: Vel jeg har tenkt å jobbe med musikk. Satse på bandet jeg er med i nå, Progressive Poetry, men om det går skeis så starter jeg et eget prosjekt tror jeg. Ellers kommer jeg til å starte eget gitar/bass verksted. Jeg har også planer om å begynne å bygge gitarer og basser selv, men vi får se åssen det går.

Musikken jeg hører på er for det meste Rock, Metal, Blues, Jazz og Klassisk. Av band jeg hører på mest er det Dream Theater, Deep Purple, Iron Maiden, Mozart, Bach, SRV, Paul Gilbert, Steve Vai og Joe Satriani.

Jeg har 4 gitarer som dere kan se på galleriet.

Og her har dere en fin liten link hvor dere kan høre 3 av låtene til Progressive Poetry. Progressive Poetry

3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jeg har spillt i 9 år, glemte å nevne det ja :) Altså jeg begynnte med akustisk gitar når jeg var 8 og spillte det i 4-5 år før jeg skifta til el-gitar. Det kjipe er at jeg ikke lærte en dritt på de 5 årene med akustisk. Når jeg begynnte med el-gitar åpna det seg en helt ny verden for meg og jeg utvikkla meg veldig fort

Jazz er egentlig veldig nytt for meg så jeg hører på det jeg kommer over, men jeg har sansen for Miles Davis, Al Di Meola og mye av den gammle jazzen. Men som jeg sa så er det ganske nytt for meg, men jeg liker det

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Jeg har spillt i 9 år, glemte å nevne det ja :) Altså jeg begynnte med akustisk gitar når jeg var 8 og spillte det i 4-5 år før jeg skifta til el-gitar. Det kjipe er at jeg ikke lærte en dritt på de 5 årene med akustisk. Når jeg begynnte med el-gitar åpna det seg en helt ny verden for meg og jeg utvikkla meg veldig fort

Jazz er egentlig veldig nytt for meg så jeg hører på det jeg kommer over, men jeg har sansen for Miles Davis, Al Di Meola og mye av den gammle jazzen. Men som jeg sa så er det ganske nytt for meg, men jeg liker det

favoritt artisten min er chet baker. Anbefaler deg å sjekke ut han. Jo nyere desto bedre. Han døde i '88.

med gammel jazz? hvor gammel mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autumn in New York, Tenderly og hans versioner av Somewhere over the Rainbow og Autumn Leaves.

autumn leaves med paul desmond?

hvis du får tak i "you'd be so nice to come home to" med jim hall, paul desmond, steve gadd, ron carter, osv så får du høre en av de beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om Paul Desmond er med på det opptaket desverre, men jeg synes ihvertfall det var bra ;) Veldig fin inspirasjon til hva jeg skal finne på når jeg og en kompis skal spille Autumn Leaves på en konsert på skola om noen uker. Han spiller trompet og jeg gitar. Noen idè om noe fint vi kan gjøre? Burde vi ha med bass og kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om Paul Desmond er med på det opptaket desverre, men jeg synes ihvertfall det var bra ;) Veldig fin inspirasjon til hva jeg skal finne på når jeg og en kompis skal spille Autumn Leaves på en konsert på skola om noen uker. Han spiller trompet og jeg gitar. Noen idè om noe fint vi kan gjøre? Burde vi ha med bass og kanskje?

selvfølgelig bør dere ha med bass. Men helst en som er såpass dyktig at han kan spille walking. Synes autumn leaves er kulere up-tempo, hvertfall medium, sammenlignet med ballade. Prøv det, ellers så får du også, som du selv sier, mange gode ideér av den soloen, f.eks hvordan han bruker dim over am7b5, d7 osv. Men, husker jeg ikke feil spiller de den en tone lavere, altså f-moll? Hvis det er med el-piano, alt-sax, og litt fløyte i bakgrunn. Trommene er litt fusion-aktig. Jeg brukte ihvertfall en sånn pitche-plugin til winamp da jeg transkriberte den, og pitcha den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel bassisten i bandet jeg er med i er jo en killer på....ja....all slags musikk, må forresten nevne at han er nok sørlandets beste bassist på han alder(18) ;)

Så jeg tror vi tar med en bassist, men jeg vil ikke ha med flere for jeg hadde tenkt å ha med minst mulig instrumenter for å slippe alt stresset med å finne øvings tidspunkter til alle og arrangeringa og allt det derre.

Jeg synes også at Autumn Leaves er mye fetere med litt tempo istedenfor ballade tempo. Akkorder har jeg veldig lite peiling på, men noe av grunnen til at jeg skal spille denne på den konserten er for å få litt mer erfaring med jazz og akkorder :)

Kanskje jeg lager en syk fusion version av den senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt slått ut av bassisten deres på KjellerRock eXX0n.

Spesielt når han spilte med Feitaboogie (?) og dro bass-solo. Syke, syke mannen.

Han har iallefall talentet i orden.

Har aldri følt meg så dårlig på bass før som etter jeg så han karen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.