Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge spiller dere om dagen?


Kian

Anbefalte innlegg

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spiller rundt en halv time daglig, øve gjør jeg aldri.

ja det er jo smart :P ,.. blir ikke så mye bedre da gitt ..

Det har ikke så mye å gjøre med valg, det er mere det at jeg har så dårlig tid om dagen. Jeg har verken lyst eller tid til å øve, føler meg rett og slett ikke inspirert til å spille. Når jeg er ferdig på skolen til neste år, så blir det mye mer tid til å øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubevisst øving. Jeg øver ubevisst, eller rettere, jeg gjør bevisst andre ting mens jeg øver. Hvis du øver med 100% konsentrasjon kan du komme inn i et mønster der du alltid må være 100% klar for å spille. Jeg tror det kan være mye å lære i å gjøre flere ting samtidig.

Steve Vai sov med A=440 Hz på øret... Det vil jeg kalle øving/trening, og langt fra bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Steve Vai sov med A=440 Hz på øret... Det vil jeg kalle øving/trening, og langt fra bevisst.

ok ? og hvordan blir det ubevisst?

Man er jo i bevissthet når man sover ... Og han satt jo en timer på 440 bevisst .

Man lærer 13 så fort når man ikke konsentrer seg enn når man faktisk gjør det . Dermed øver jeg som regel konstentrert når jeg prøver å bli bedre , men som alle andre , så spiller jeg jo mye i tillegg..

Det er jo tross alt derfor vi driver med det lissom..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreper du noen i søvne defineres det ikke som overlagt drap. Noen som husker hvor mange ganger de snudde seg i søvne i natt? Hva du drømte? Hvor mange biler som kjørte forbi?

Godt mulig man lærer noen ting kjappere med full konsentrasjon. Jeg tror påsamme måte at noe læres kjappere/bedre uten full konsentrasjon. Vanskelig å bevise det ene eller det andre. Det som funker for deg funker ikke nødvendigvis for meg, og omvendt.

Nå blir det snart Jul, da blir det lite øving. Men spiller noen licks til stadighet menntalt for å holde 'fingrene' i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke spilt skikkelig gitar på... 9 dager!! men det er et håp om at eg får ny gitar om noken daga! har en morgan kassegitar men den er ekkel å spille på.. det er felles for alle kassegitarer eg har spilt på..! strengene er så høyt over gripebrettet så det er en pest & en plage.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.