Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ariaen


Jallis

Anbefalte innlegg

Hei jeg har arvet en gammel aria akkustisk gitar som ble kjøpt i 1967. modellen er a552 og serienumeret er 88380

vist noen hadde klart å funnet fram til hva den er vert hadde det vert veldig fint :) har prøvd google men fant ingenting om hva den er vert :(

PIC_0135.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så litt rundt,m fant ikke noe, men den er nok verdt litt mer enn 500kr.

dessuten blir kassegitarer bedre ,med åra...

Hva mener du med det? Jeg kjøpte Tylor`n ny og den ble vel bedre og bedre etterhvert som jeg fikk justert og satt den opp etter mine preferanser, men utover det skjønner jeg ikke at en gitar skal bli bedre og bedre!

en gammel nylonstrenger er vel kansje ikke så mye verd med mindre det er et hånlaget kvalitetsinstrument det er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvor mye akkurat den gitaren er verdt, så noen sider på nettet der folk nevnte ca 150 dollar. Prisen på din er avhenging av hvor slitt den er, spillbarhet, lyd o.s.v.

Tipper mellom 500 og 1000, som pent brukt.

og jeg som skulle bli rik :rolleyes: '

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe ,med treverket over lengere tid, blir finere lyd i den..

Hvor har du hørt dette?

I en moderene kvalitetsbygget gitar bruker man trematerialer som er godt tørket og stabile, og da skjønner jeg ikke hva som skal bli bedre med trematerialene..

Det som derimot kan skje er at en kassegitar kan bli dårligere med årene, om den får feil vedlikehold, og oppbevares for tørt eller for fuktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.