Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalbart Randall-stack?


Saheroth

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ett stack av Randall. Det jeg lurer på er om noen der ute har prøvd dette eller har noen meninger og kommentarer å komme med. Er dette et bra kjøp? Jeg spiller for det meste alt innen heavy, trash og deathmetal. Har prøvd andre Randall forsterkere, og må si jeg liker lyden veldig godt, bedre enn Marshall som jeg har fra før av...

RH200X/RA412 Stack

Stacket består av en 200 Watt transistortopp med to separate kanaler, hvorav vrengkanalen er delt inn med Gain 1 (vintage) og Gain 2 (modern). 3-bånds EQ på hver av kanalene, med en Countour kontroll på Gain 2. Forsterkeren har også en FX-loop med volum-kontroll.

Kabinettet er på 280 Watt, med 4x12" Celestion Seventy 80 elementer. Vinklet utførelse.

Dette vil da koste meg 10 000 spenn, veil. pris er 12 700.

Det er det Randall-stacket de har på tilbud inne på www.sound1.no

Anbefalbart?

post-1599-1136821105_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være mulig å skru noe någenlunde dimebaglyd ut det der. Han hadde jo fet lyd han. Men er heller ikke noe fan av transistorforsterkere, så jeg er kanskje ikke den beste å anbefale eller ikke.

Tips er prøv før kjøp, men er vel ikke alltid så lett (regner med at du tenker på å bestille fra Sound1).

Husk at en kan få mye morro for 10k i bruktverdenen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiller du i band? blir dette eneste forsterkeren du har?

rimelig kjipt med stack på hjemmebasis, og hvis det er eneste må du drasse med deg tonn av utstyr fram og tilbake.

men til saken. randall er vell noe av det bedre som finnes av transistor forsterkere, men hadde heller prøvd å finne en brukt peavey 5150/xxx og hughes and kettner triamp hvis topp og kabb er et must, marshall tsl eller engl hvis du er smartere og kjøper combo , du gjør et mye bedre kjøp da.

ps, hvilken gitar skal brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg spiller i band, vi kjører konserter også... Jeg har en Marshall AVT 50w 1x12" fra før av...

Gitaren jeg bruker er en Gibson Gothic Flying V, har planer om kanskje å kjøpe en 7-strenger Ibanez i fremtida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^^Skru bass ned og treble opp kanskje?

Anyhoo, knallbra amp det der. Men som regel mikker man opp når man gigger, så man har ikke særlig behov for 200W. Bortsett fra det er det akkurat samme som 100W. Låter virkelig skambra.

ja, men eq'en var flatt innstillt ;):)

og ja, 200 gitarwatt overkjører alt, trenger ikke noe PA som support :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 75 w kombo av samme merke. Husker den låt meget bra. Særlig vrengkanalen var bra. Cleankanalen var litt klinisk og trist, men ellers en god forsterker med sykt bra trøkk. :D

Vil tro stacket er meget bra. Hadde ikke bekymret meg noe over det at det ikke er rørtopp. Transistor låter ofte meget bra, og de er enkle i vedlikehold B)

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.