Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lytt! Kromspæll - Innerste veien ut. Lytt!


The Euphor

Anbefalte innlegg

Last ned denne, lytt og si din mening.

Info om låta. Dette er en låt som har ligget lenge, siden 1999, og endelig tok vi oss litt tid til å ta den opp. Vi synes låta er god, vi står for hvert ord.

Ansvarlig for trommer, kassegitar og gitarfills: Sur-Sneip.

Ansvarlig for vokal, elgitar, bass og gitarfills: Meg, The Euphor.

Sammen kaller vi oss Kromspæll. Har laget mer musikk i gitaristisk form. Hvis bra respons blir slikt lagt ut på et senere tidspunkt.

Skyt fra hofta!

PS. En marsipangris til den første som plukker akkordene på siste refreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dere går rett til tonearten Ess dur. Akkordene er

|:Ab / / /|Eb / / /|B(B) / / /| Ab add9 / Eb/G /:|repeteres x antall ganger

siste gang:

|:Ab / / /|Eb / / /|B(B) / / /| Ab / / /|

og så avslutter dere med Eb/Gb som løser seg opp til Eb. Moro å se at dere bruker en mollters i bassen selv om det er en durakkord :)

får jeg gris nå? :)

editert kl.23.28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oink Oink ;)

Bit av hue på den da . så den ikke bråker sånn ...

Angående sangen :

Ganske fengende dette her .. God med til tider litt rar vokal . Men stort sett bra . Virker som har sliter litt med høyden på slutten?

Og hvor ble det av vai soloen euphor ? ;) du har jem , du er nødt til å vise deg litt i lybildet ;)

Kul sang , men for å være helt ærlig , så er det litt på grensen til å bli kanskje litt kjedelig , men ikke kritisk kjedelig lissom..

Kul låt .. Godt jobba

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis jeg skal kommentere noen småting så må det være at jeg synes vokalen ofte ligger altfor langt bak i lydbildet. Kanksje vurdere å bruke en kompressor her, evnt en annen instilling hvis dere bruker det. Det hadde kassegitaren også hatt godt av.

Og så synes jeg bassgitaren spiller litt kjedelig. Litt mer lekent kanskje? Istedet for kun (nesten) enkelttoner

Men bortsett fra disse små detaljene så synes jeg så absolutt at det låter fint. :) Legg gjerne ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående akkordene... Ikke helt riktig, mangler en god del tilleggstoner... En sjanse til.

Bassen er spilt med en liten synth, derfor begrenser det seg litt med lekenhet. Små tangenter, stor tunge må holdes rett i munnen.

Vokalen... Det er ikke høyt, men slik vi bor kan jeg ikke synge ut helt, da blir det litt høyt.

Det er jo en solo med opptil fire toner på en gang! Det må da holde!

Moll og moll i bassen... Det skulle spilles en durters, men med transponering på synthen ble den litt lite definert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere toner? hvor? Synes dere spiller helt rene durakkorder jeg da men. Du vet vel best...siden du spiller den mener jeg 8)

men jeg må innrømme at jeg overhodet ikke hører de...kommer ikke tydelig igjennom mixen. Snakker du om akkorder du tar eller akkorder som oppstår av at du legger til noen toner med fillgitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.