Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Refinnish på El-gitar


morten

Anbefalte innlegg

Var uheldig å mista Gitaren min i gulvet på Lørdag.. Da vi drev å testet lyd skulle jeg bøye meg ned å ta opp en ledning.. reima ble slakk og pang gitaren i gulvet med smørsida ned...

Lakken sprakk på tre plasser... Jeg er lit usikker på hva jeg skal gjøre med det.. Gitaren er ikke spessielt mye verd, men for meg er den verd. Det er også ganske få som er produsert av disse Fenderne.

Jeg lurer på hva det ville koste å ta en refinnish på en Elgitar? noen som vet? Det er celluloselakk med veldig blank finnish jeg tenker på da..

Er det noen her som har peiling.. Jeg har mulighet til å kansje få det på forsikkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med min gitar og da tok jeg den med på en malings butikk, fik etter mye strev farge koden og så tok jeg den med ned på musikk forettningen der jeg bor også sa de hvilke produkter jeg trengte for å gjøre det selv, men de anbefalte selvsagt en proff til å gjøre det. Mine skader var ikke så farlige for de var på undersiden, men siden dine er på smørsiden som du sier ville jeg tatt gitaren min med til en forretning og pratet med de der, de har peilig på finish og klar lakk forå si det sånn:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Litt lakkskader er da ingenting å mase om. Hendrix satte fyr på sine gitarer til stadighet, men så du han sutre av den grunn?

Nei, det er klart, jeg skjønner jo at du synes det er kjipt at du har fått riper i lakken, menneh...gitaren spiller vel like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjipt når gitarene for skraper, men det er noe sjarmen helt til man skal selge den og da ikke får det man vil ha for den nettopp fordi lakken er ripet eller den er litt bulket.

Gitaren som jeg har, har jeg hatt i litt over et år og den vet jeg at jeg aldi kommer til å selge så den har jeg sprøytet selv og da får den selvsagt et mer personlig preg, men jeg ville aldri ha sprøytet den i noe annet en original fargen hvis jeg visste at jeg med tiden kanskje ville selge den.

Selv har jeg malt på logoen til favoritt bandet mitt og da er det jo veldig liten sjanse for at jeg får solgt den, med mindre det er en fan av bandet som vil ha den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.