Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal Kjøpe Ny Forsterker


odd1

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe ny forsterker og trenger noen råd. Jeg har kjøpt en ny Gibson LP studio og tenkte jeg skulle ha en ny forsterker også. Problemet er at jeg ikke har noe greie på utsyr (liker bare å spille).

Har også en Pod xt live. Spørsmålet er altså hva slags forsterker som passer bra sammen med dette utsyret. Forsterkeren trenger ikke være så kraftig for jeg skal nok bare spille hjemme i med den.

Lurte litt på marshall MG50DFX (siden jeg er Slash fan), hva synes dere om denne? er den god eller har dere noen andre forslag i omtrent samme prisklasse ( ikke over 4000kr )

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detr er ikke cleanen som er verst, vrengen er jo som å høre lyden av et vepsebol tatt opp med en reversert radiohøyttaler fra 20-tallet, spilt av fra en grammofonspiller, og igjen tatt opp med en 80-tallsdiktafon i 200-kronersklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, han skal mest sannsynlig bare spille hjemme. Det kan godt hende at han får like mye ut av en marshall MG som å kjøpe en stor jcm forsterker! Jeg har hatt flere marshaller, og vet at du må spille ganske høyt(for hjemmebruk) for å yte mest mulig av forsterkeren.

Men er enig, MG serien er vel ikke det beste du får. Men hvilke alternativer har vi?

Jeg ville sett etter en bruk marshall JCM 2000 DSL 201 eller 401 combo. De skal spille utrolig bra, og skal være bedre på "lavere volum" Disse ampene har jo fortsatt nok krutt til å spille i fullt band/live.

Se på bruktbørsen her, og på www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann

Det er dog lenge siden jeg har sett disse ampene til salgs.

Du kan jo også se etter andre marshall rør comboer, JCM800serien har noen comboer som skal spille bra.

Se i allefall etter en liten brukt rørcombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney er også knall til slike ting, og spiller fint på lavt volum. De går ikke sååå ofte brukt her i Norge, men billig når de først gjør det siden mange tror de er dritt (følgelig de som aldri har spilt en rør Laney). Ville absolutt prøvd å grave opp en VC50 combo over en Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke alternativer har vi?

Laney er nevnt. Vi har også Line6 Spider II, den lille Ibanez-ampen, Roland Microcube og de rimelige Fender-ampene (litt avhengig av lydpreferanser). Hvis det er snakk om øving hjemme kan en godt fire litt på vrengkravene og klare seg med adskillig mindre enn en 100w Marshall-topp og 4x12".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips og forslag.

Testa en VOX AD50VT i butikken i dag og blei faktisk litt forelska i den :P

Kommer nok til å kjøpe den til helgen.

Fint hvis det er noen som har noen erfaringer å dele anngående denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.