Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reperasjon av gammel stålstrengsgitar


pada2002

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en gammel stålstrengs gitar av en kamerat for en stund siden. Det er en Jasmine by Takamine Mod. S31. Vet ikke om dette sier noe men Serienr. er 931680.

Den mangler noen deler av stemmeskruene og noen knotter som man fester trengene på. Plekterbrettet er også litt vippet opp og bøyd.

Jeg lurer på om det er verdt å fikse den. Fyren i Musikksenteret i Stavanger sa at dette ville komme på 500-700 kr.

Er det verdt det? Den har ikke sånn greier for tilkobling til forsterker eller noe sånn.. Bør jeg heller kjøpe en ny, eller fikse denne?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det helt klart verd å fikse. Stemmeskruer og "knottene til å feste strengene på" bør ikke koste deg ei krone mer enn 700, det er sikkert! Det kan godt hende du klarer å fikse det selv, tror ikke det er en svært avansert operasjon. Plekterbrettet går kanskje an å lime på plass?

Uansett, sjekk hvor mye delene, og om du tror du klarer det selv koster, og om du tror du klarer det selv, før du setter gitaren bort til reparasjon, jeg syns nemlig 500-700 hørtes litt mye ut for stemmeskruer + fester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Tror jeg prøver selv da :)

Hvilke stemmeskruer bør jeg kjøpe? Noen er jo dårlige... Jeg har da ikke peiling på dette her.

Plekterbrettet er bøyd opp og det ser ut som limen har løsnet midt i og. Ser ikke bra ut, men gitaren er jo bare en ''leke'' gitar :P

Edit:

Jeg finner hellerikke noe informasjon om gitaren på internett.. Kan noen hjelpe meg her?

Endret av pada2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.