Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pickup´er!


mojohead

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe nye pickuper til deluxe strat´en min.

da hovedsaklig singlecoiler.

Nå er selvfølgelig "texas special" og "noiseless" pickup´ene til Fender til vurdering, men har også snust litt på SUHR´s V60 singlecoiler.

noen som har erfaring med disse?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal kjøpe nye pickuper til deluxe strat´en min.

da hovedsaklig singlecoiler.

Nå er selvfølgelig "texas special" og "noiseless" pickup´ene til Fender til vurdering, men har også snust litt på SUHR´s V60 singlecoiler.

noen som har erfaring med disse?

:P

Har ingen erfaring med disse, men hva med noe Seymour Duncan?

Har masse erfaring med humbuckerne deres iallefall, og har aldri blitt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…men har også snust litt på SUHR´s V60 singlecoiler. noen som har erfaring med disse?

Ikke overraskende sitter det to i gitaren min. Jeg har også prøvd Gnomens delestrat med Fender Noiseless-mikker. I mine ører er V60LPene tingen å ha dersom valget står mellom disse to, de låter mer i tråd med den lyden jeg er på jakt etter. Fin vintage bjelleklang og de har ikke for mye diskant. Det er nok av lydeksempler med Suhr-gitarer og V60LPer rundt på nett, sjekk for eksempel ut Indoor Storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesiell erfaring med Noiseless pickuper, og har vel egentlig ikke sammenlignet så mang ulike strat singel coiler.

Men jeg det stod to slike V60 mikker i Suhr stratten jeg hadde i (fjor) vår (neck+ middle), og jeg må si at de låt MEGET bra! Strat mikkene jeg kan sammeligne med er de som stod i en fender customshop strat jeg eide ett år, Suhr mikkene har en veldig fin bassrespons, og veldig "brilliant" diskant, (Fyldigere lyd) Veldig morsomt å kombinere neck og middle pickup med disse.

Jeg ville absolutt valgt disse mikrofonene fremfor fender noiseless. Du burde kanskje også sjekke ut hva folk sier om lindy fralin og Bare Knuckle Pickups og lignende.

Hva slags lyd er du ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje ha skrevet dette i det første innlegget, men jeg er ute etter noen mikker som har god vintagefeel og godt trøkk god bassrespons uten at diskanten blir borte..

Er ikke så fan av veldig "brighte" mikker.

Har også hørt at disse "fat 50´s" fra Fender også låter kanon.

Dette med nye pickup´er så slitsomt ettersom man ikke bare kan "låne" med seg noen og prøve dem. haha!

Skal sammenlikne "fat 50´ s", "texas special" og Suhr V60 mikkene, så får vi se hva jeg ender opp med!

:lol:

Endret av mojohead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende sitter det to i gitaren min. Jeg har også prøvd Gnomens delestrat med Fender Noiseless-mikker. I mine ører er V60LPene tingen å ha dersom valget står mellom disse to, de låter mer i tråd med den lyden jeg er på jakt etter. Fin vintage bjelleklang og de har ikke for mye diskant. Det er nok av lydeksempler med Suhr-gitarer og V60LPer rundt på nett, sjekk for eksempel ut Indoor Storm.

Må innrømme at min neste strat (som sansynligvis kommer i løpet av våren da jeg snart håper på å få solgt den grønne) har Suhr V60 singlecoils :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har En strat + med Suhr pickuper. Jeg vil alltid anbefale de som vil ha singlecoillyd å kjøpe en singlecoil. Noislessene er humbuckere som skal låte som singelcoils bare uten støyen.

Før hadde jeg Lace sensors på min. De hadde litt for lite personlighet etter min smak. Forresten så hadde ikke gitaren min hatt noe særlig med personlighet om jeg ikke hadde slept den med meg over alt siden 93.. Hadde jeg fått velge, hadde valget stått mellom Lindy Fralin www.vintageguitar.no, Seymore Duncan evt Suhr www.godlyd.no. Evt Di Marzio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er ikke noe fancy mojo med Noiseless mikrofonene. Jeg har hørt så mange patetiske rykter rundt dem at det er til å bli kval av, folk som tror de ikke er magnetiske et og det er en dobbel spole etc.

NEI!!!

Det er 100% vanlige pickpper, eneste er at de støyer mindre enn andre, enkelt og greit pga. designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Suhr med V60 LP, og kan ikke si annet enn at de er i en helt annen liga enn fender sine mic'er. Har hatt fendere med både texas specials og lace micer - og prøvd noiseless'ene.

Anbefaler deg å kjøpe et suhr sett, ferdig montert (du får f.eks. kjøpt det til en fin pris på ebay).

Spesielt er mellomposisjonene imponerende ift. vanlige (fender) mic'er.

Hvis du er bekymret for susing, kjøper du et suhr sett med det nye Silent Single Coil systemet som har fått vanvittig bra tilbakemeldinger. Det skal visst være helt støyfritt og det desidert beste på markedet. Men det koster endel ekstra ...

Endret av Bobby Peru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.