Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr som status-symbol?


aMo

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil bare ha bra utstyr, punktum. Parkeren min kostet en del, men i motsetning til f. eks. en Les Paul, så er den verdt alle pengene.

hvem sier at bra må være dyrt?:D

Fundamentale økonomiske lovmessigheter. :)

Det eneste virkelig bra merket jeg kan komme på som er rimelig priset er Carvin, men de er jo også bare billige når man kjøper dem rett fra fabrikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Jeg vil bare ha bra utstyr, punktum. Parkeren min kostet en del, men i motsetning til f. eks. en Les Paul, så er den verdt alle pengene.

Herlig!

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha bra utstyr, punktum. Parkeren min kostet en del, men i motsetning til f. eks. en Les Paul, så er den verdt alle pengene.

Herlig!

:rolleyes:

Du vet at du har svart på akkurat det innlegget tidligere?

Ellers er det et ubestridelig faktum at Gibson-gitarer ikke holder noe bedre kvalitet enn mange andre gitarer av andre merker som koster et titalls tusenlapper mindre. Du betaler for navnet, og det er stort sett det. Uten 'Gibson'-logoen kunne det like godt vært en Schecter (eller en Epiphone, for den saks skyld--foruten noe oppgradert elektronikk og til tider bedre hardware, noe enhver gitartekniker også kunne ha ordnet for en billig penge, er forskjellen her minimal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Er umulig å vite hvilke av inleggene dine som er nye eller gamle. De går kun ut på det samme.

Fortelle hvor overprisa Gibson er, og skryte over cutting-edge-merkene dine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umulig å vite hvilke av inleggene dine som er nye eller gamle. De går kun ut på det samme.

Fortelle hvor overprisa Gibson er, og skryte over cutting-edge-merkene dine..

*KAAA-POOOW! PUNCHLINE* (applause!)

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt (ikke mye) utstyr som ville havnet i snobbete-boutique-stasj kategorien, men jeg har aldri vært innom tanken på å kjøpe noe fordi det gir symbolstatus (er koseligere om folk liker spillinga mi enn om de liker den svarte boksen jeg bruker til å forsterke lyden min med). Jeg leser mye om gear på nettet (især The Gear Page og Harmony Central reviews) for å finne det som gir meg best lyd og minst problemer. Det er ofte slik at jeg ikke har anledning til å prøve ut alt som finnes av gear, og da betaler jeg heller litt ekstra for å være sikker på at det jeg får er av topp kvalitet. Kjøpet kan forsvares med å si at jeg faktisk bruker det hele tiden og at gitar er min #1 prioritering.

Sånn er det her også. Jeg begynner å få en del dyrt utstyr, selv om jeg ikke er gitarist i Vai-klassen.

Men uansett så er jeg kresen på spillbarhet og lyd, og har spilt i ganske mange år.

Og erfaringen gjennom disse årene, har vist meg at det lønner seg stort sett alltid å legge en del penger i musikkutstyr, hvis ikke blir det bare byttet ut etter en stund igjen, og da taper man mye mere penger i lengden.

Det samme gjør man også hvis man ikke kjøper det man liker best, så lenge man kan får råd til det. For frem til du har det du liker best så vil du alltid bytte og selge og kjøpe, og der taper man også en del penger.

Så hvis pengene strekker til, anbefaler jeg enhver å kjøpe det man har absolutt mest lyst på. Hvis du har dritlyst på en Les Paul, men hører at PRS låter bedre vil du sannsyneligvis ikke være tilfredsstilt om man kjøper PRS'en.

Når man skal ut med så mye penger er det uansett like viktig hva man har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha bra utstyr, punktum. Parkeren min kostet en del, men i motsetning til f. eks. en Les Paul, så er den verdt alle pengene.

Hehe, den er ikke verdt noen ting for en som har dritlyst på en Les Paul...

Dessuten må man velge etter sin egen smak også, og jeg ville aldri valgt en Parker fremfor en Les Paul, selv om det muligens er litt mer gitar for pengene... Nå skal jeg ikke si at det er det, for jeg har bare testen en Parker Fly en eneste gang, og husker ikke særlig mye fra det, men den kan jo umulig ha gjort inntrykk...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha bra utstyr, punktum. Parkeren min kostet en del, men i motsetning til f. eks. en Les Paul, så er den verdt alle pengene.

Hehe, den er ikke verdt noen ting for en som har dritlyst på en Les Paul...

Dessuten må man velge etter sin egen smak også, og jeg ville aldri valgt en Parker fremfor en Les Paul, selv om det muligens er litt mer gitar for pengene... Nå skal jeg ikke si at det er det, for jeg har bare testen en Parker Fly en eneste gang, og husker ikke særlig mye fra det, men den kan jo umulig ha gjort inntrykk...;)

Jeg sier ikke at man ikke skal få ønske seg en Les Paul, det hadde vært for teit. Har man lyst på Gibson, og er villig til å bla opp, så er det jo fritt frem. Det jeg sier er bare at det er litt dumt å gi 20-30 laken for en gitar som kvalitetsmessig ikke er noe bedre enn andre som koster 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.