Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr som status-symbol?


aMo

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Sjøl koser jeg meg igrunn med min Epiphone og Cube 30.

Men må innrømme at jeg sikler ca hele tiden på nytt utstyr.

Ikke nødvendigvis fordi jeg har så mye bruk for det, har enda ikke begynt

å spille gigs osv, men sikler rett å slett etter å ha en Gibson øks i Henda kobla til en

Marshall. Gleder meg til drømmen oppfylles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl koser jeg meg igrunn med min Epiphone og Cube 30.

Men må innrømme at jeg sikler ca hele tiden på nytt utstyr.

Ikke nødvendigvis fordi jeg har så mye bruk for det, har enda ikke begynt

å spille gigs osv, men sikler rett å slett etter å ha en Gibson øks i Henda kobla til en

Marshall. Gleder meg til drømmen oppfylles :)

kjenner meg igjen i den situasjonen, derfor har jeg tenkt til å bruke så mye penger som mulig til et par år før jeg flytter ut, så jeg ikke bruker alle penga på gitarutstyr da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke så mye fett utstyr. Jeg jobber som gitarlærer i den kommunale mus. skole, studerer musikk, og tar spillejobber. Sørger bare for å kjøpe så mye utstyr at jeg ikke må bet for mye i skatt... Trekker forresten sokker og underbukser fra også.

strat og fenderamp pluss noen pedaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status? Nei, absolutt ikke.

Jeg vil ha utstyr som fungerer bra til mitt bruk, og som jeg føler gir en tilfredsstillende lyd. En Diezel Herbert koster ikke så mye som den gjør bare for moros skyld. En Suhr Strat koster ikke skjorta bare for at ingen skal ha råd til å kjøpe en. Det er utstyr som tilfredstiller de aller høyeste krav til lyd og kvalitet.

I mitt tilfelle har det generelt vist seg at dyrt = bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr må ikke nødvendigvis passe til kor god du er på gitar, men hvor mye du skal bruke det. For litt over et år siden, fikk jeg en Fender am Strat (var med å kjøpe den, brukt 9 år gammel, kjøpt i london) til 5 000.

Vi hadde to valg, enten velge en mexican strat, og den som jeg har nå, og vi valgte den, og da kunne jeg bare D-G osv. Men det viste seg å være VELDIG LURT!! for da ville jeg vært drittlei av den gitaren nå, siden jeg tross alt bruker den 2-3 timer for dagen, og straten kan jeg bruke til jeg blir for gammel til å bevege fingrene.

Så en nybegynner kan godt få en gitar til 5-6000 uten at han trenger å være "pappa betaler" gitarist for det, men viss gitaren blir stående i en krok ubrukt, er jeg enig i at det ikke er på sin plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har endel dyrt utstyr fordi 1) du må opp dit for å få ting som virkelig duger, 2) jeg fikk god pris.

for øvrig er det ikke på langt nær like mange som hever øyebryna for bassen min som lister rundt 30 som det er når jeg sier jeg har engl-amp som er relativt moderat prisa..

hvis du ser bort fra custom gibson fender-stash er det ikke så mange som kjenner til merkene som går godt over 20-30k grensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hva du mener! Har en Ibanez JEM7BSB, har nesten ikke spilt nooe med den på det siste halve året.. Trenger penger (student), men har faen ikke lyst å selge! Kanskje ikke pga. status, men fordi den egentlig er ganske "rare", strøken og deilig å spille på.. Huff, hadde gjort seg med penga, men men.. Har ikke hjerte til å selge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.