Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DFH Superior


Anbefalte innlegg

det er en plugin du bruker i en host som f.eks cubase eller logic. var en tråd om det nylig, dfh tror jeg den heter. effektene på samplesene velger du selv, men det er samme prinsippet som guitarpro, hvor du velger hvilke slag som skal bli spilt når og hvor hardt de skal bli spilt. utrolig fint program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en plugin du bruker i en host som f.eks cubase eller logic. var en tråd om det nylig, dfh tror jeg den heter. effektene på samplesene velger du selv, men det er samme prinsippet som guitarpro, hvor du velger hvilke slag som skal bli spilt når og hvor hardt de skal bli spilt. utrolig fint program.

Det beste er at samples-ene ligger i flere layers. Hvis du skrur ned volumet på et slag så blir ikke bare lyden lavere, men programmet velger et sample som faktisk er spilt inn ved å slå svakere. Dette gjør musikken mye mer levende, og man slipper repeterende slag.

I mikseren får man opp hver enkelt tromme på hver sin kanal, samt egne kanaler for overheader og ambience. Ambiencen er innspilt, den kommer ikke fra noen klangmaskin. Med disse kanalene kan du mikse akkurat som på et vanlig trommesett som er innspilt (kompressor på overheader, klang på skarp etc).

Anbefaler at du har minst 1 gig ram. Kan sikkert legge ut noen lydeksempel hvis noen er interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er at samples-ene ligger i flere layers. Hvis du skrur ned volumet på et slag så blir ikke bare lyden lavere, men programmet velger et sample som faktisk er spilt inn ved å slå svakere. Dette gjør musikken mye mer levende, og man slipper repeterende slag.

I mikseren får man opp hver enkelt tromme på hver sin kanal, samt egne kanaler for overheader og ambience. Ambiencen er innspilt, den kommer ikke fra noen klangmaskin. Med disse kanalene kan du mikse akkurat som på et vanlig trommesett som er innspilt (kompressor på overheader, klang på skarp etc).

Anbefaler at du har minst 1 gig ram. Kan sikkert legge ut noen lydeksempel hvis noen er interesserte.

Med versjon 1.5 av drumkit for hell superior holder det faktisk godt med 512 mb RAM, hvis du bare programmerer det i VST og ikke mikser det. Hurra!

Beste 2000 kronene jeg har brukt, uten tvil. Ikke som den eksterne harddisken som tok kvelden og jeg ikke får byttet. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går å kjøre DFH Superior på 512 mb RAM som er minimumskravet tror dere?

Ja.

Når du åpner DFH så lastes ingenting inn i RAM før du begynner å bruke samplesene. Bruker du kun bastromme, skarp og hihat så er det kun disse som lastes inn i RAM.

Mens du programmerer så kan du slå av overlytting (ambience, bleed mellom trommemicene etc) for å spare ram, deretter så kan du rendre trommene til wav-filer.

Edit: så alt i alt ... løp og kjøp! Du vil ikke angre.

Endret av perottol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker ikke Direct from disk pluginen til native ?? .. Var rimelig sikker på d. Har ikke dfh på maskinen jeg sitter på nå, men .. Direct from disk er en liten plugin til native instruments sine synther etc, som gjør at den spiller av rett ifra disken, istedet for å laste alt inn i rammen.. Kjempe praktisk.. Spesielt på synther som spiser opp hele minnet ditt på 1 lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.