Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva ville du valgt...


MrWalker

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bazz: I min erfaring er den mye tynnere, hadde en billig jazz før.

Smal og fin! Litt lite plass mellom strengene hvis du er vandt til en breiere hals som jeg er, men det er vanesak. Halsen på min 4-strengs Yamaha ser ut som en 5-strengs hals i bredden vedsiden av EB-3'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare mer og mer lyst på en eb-3 :rolleyes:

edit: forresten så har min corvette - som er en av de siste med den tidligere halsprofilen - utrolig digg halsprofil, bittelitt tynnere en jazz, med ganske flat bakside

Endret av bazz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Phoncibel sin Moses 5strenger, uten å se meg tilbake et sekund.

Kai: Jeg tar bassen og capsen, om du kreperer.

:D

jeg legger musa di på is om du kreperer. så har jeg noe å kose med når jeg blir ensom.

leverte for øvrig inn bassen min på onsdag for å skifte potter, jeg SAVNERN :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :D

Jazz bassen har vel en av de tynneste halsene som er å få tak i. Er det noen som er tynnere?

Har alltid lurt på det.

Jeg har en Cort Curbow, og de har utrolig tynne halser. Det er definitivt det tynneste jeg har spilt på noen gang. Tror Curbow sine originale instrumenter også har veldig tynne (men likevel stabile) halser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Cort Curbow, og de har utrolig tynne halser. Det er definitivt det tynneste jeg har spilt på noen gang. Tror Curbow sine originale instrumenter også har veldig tynne (men likevel stabile) halser.

mosesbassen min har den tynneste halsen jeg har spilt på, men er bittelitt brei kansje. hvordan er curbowen ellers? i likes it thin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mosesbassen min har den tynneste halsen jeg har spilt på, men er bittelitt brei kansje. hvordan er curbowen ellers? i likes it thin :D

Jeg synes den er artig. Den er ikke så allsidig som en Jazzbass, men den er en spennende liten sak. Med den tynne halsen er den selvsagt litt utsatt for klimasvingninger, men jeg har ikke opplevd mer problemer enn med de andre bassene mine.

Nå kommer C/Curbow originalt med en 3 bånds eq med "slap switch", men på min var denne kortsluttet av den forrige eieren. Jeg satte inn en Q-tuner istedet, og har ingen elektronikk i den. Det bidrar selvsagt på lydsiden. Litt mer ensidig, men fantastisk klar og fin.

Men den Mosesen din ser veldig bra ut, da. Hvor mye koster de? Har du importert den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mosesgraphite.com/cgi-bin/moses...r-5?QxUjzjf7;;5

der er standarden, jeg kjøpte denne: http://www.mosesgraphite.com/instruments.html

liker den veldig godt. herlig å spile på, men det er et par praktiske løsninger jeg mistrives med. bl.a er det ikke mikkene noe særlig å ankre tommelen på, også må man inn i lokket bak for å skifte batteri, da med en umbraco som jeg enda ikke har fått fatt på pga tåpelige amerikanske mål. litt overraskende uproffesjonell å handle med også, steven mosher der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Nja... Skulle jeg ha valgt en måtte det nok a blitt en G&L L2000 med Jazz Bass hals profilen, Gripebrett i lønn og lakkert i Blueburst eller Cherryburst. Denne bassen kan gjøre alt fra Music man, Musicman x 2, Jazz Bass og P Bass + den har en Pre Amp.

l2000-cherryburst.jpg

Endret av HeavyBassDude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.