Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Demping av trommesett?


LASL

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt an på hva slags lyd du vil ha. Men trommene låter ikke nødvendigvis bedre av den grunn. :) Men hvis det er for å få fram en type lyd eller bare dempe de sånn at det ikke er så høy kan du feks kjøpe noen av disse:

http://www.trommeslager.no/index.php/cPath...9a3b979272d02e1

Hvis du derimot ikke har penger så kan du bruke ting som håndkler og sånt, kanskje en litt tykk duk. Da kan du få en rimelig tøff lyd :) Gaffa teip er jo også vel brukt. Og det og legge noe inn i basstromma er jo et kjent triks. Alt for å få det til og låte sånn som du vil :)

Trigging er litt kjedelig synes jeg :) Det er kult, men man burde heller prøve seg fram selv. Prøve å få det til å låte kult B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Meninga er bare å dempe trommene i lydstyrke sånn at mine foreldre som ikke orker å høre på trommer takler det.. :) Hvor mye demper noen av de padsene da? Hvem demper mest av de? Kan det hjelpe litt med trommeteppe under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg demper trommene mine for å dempe etterklangen en del, og for å få en tørrere lyd.

Gaffatape/eller transporttape på både underskinn og overskinn. I tillegg fyller jeg stortromma med skumgummipølser. Lyden blir betraktelig finere, og man slipper trommer som synger lenge etter anslag. Innemellom bruker jeg også tap på cymbaler, men det er sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreldrene dine ikke takler trommer, har du flere alternativer:

1) Flytt hjemmefra

2) Lydisoler rommet ditt eller rommet der trommene står. Dette krever litt snekring, men er verdt det hvis du skal bo hjemme en stund til

3) Ønsk deg synth-trommer, f.eks v-drums, dette koster fort 13000+.

Utstyr som "demper" trommelydene vil ikke dempe dem nok til at foreldrene dine ikke hører at du spiller. Kanskje du kommer lengst med å prate med folka, f.eks avtale tidspunkter der du kan øve, og de ikke kan klage? Legge spillinga til tider på døgnet når de ikke er hjemme, f.eks?

Hvis alt svikter, kan du true med å begynne å spille fiolin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreldrene dine ikke takler trommer, har du flere alternativer:

1) Flytt hjemmefra

2) Lydisoler rommet ditt eller rommet der trommene står. Dette krever litt snekring, men er verdt det hvis du skal bo hjemme en stund til

3) Ønsk deg synth-trommer, f.eks v-drums, dette koster fort 13000+.

Utstyr som "demper" trommelydene vil ikke dempe dem nok til at foreldrene dine ikke hører at du spiller. Kanskje du kommer lengst med å prate med folka, f.eks avtale tidspunkter der du kan øve, og de ikke kan klage? Legge spillinga til tider på døgnet når de ikke er hjemme, f.eks?

Hvis alt svikter, kan du true med å begynne å spille fiolin :lol:

Alternativ to er litt interessant egentlig, for jeg har et slags "hjemmestudio" i samme rommet, så det kunne vært artig, bo hjemme i lang tid skal jeg og. Hvordan går jeg fram for lydisolering av rommet da? Hva slags materiale må brukes?

Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les og lær! Mente å huske at dette var blitt diskutert før her på forumet, men det begynner å bli en stund siden.

Her står det mye bra:

http://forum2.gitarnorge.no/index.php?show...hl=lydisolering

denne er ikke fullt så behjelpelig:

http://forum2.gitarnorge.no/index.php?show...disolering&st=0

Denne er på engelsk, men jeg vil anbefale de fleste å surfe litt rundt på the Gear Page innimellom, der lærer man en del:

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=121055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingern som har hørt om helt vanlige soundoff-s.. for rundt 1500,- tror jeg du får til hele trommesettet. Og da er det bare et litt dunk i tromme. veldig lite lyd i dem. FUNKER FETT!

Har du link?

Vurderer alle forslag her, bare gamlingene hjemme ikke klager på volumet så blir jeg fornøyd jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal lydisolere og ikke har mye penger kan det funke å bruke eggekartong og tepper til å bekle veggene med. Med eggekartonger mener jeg sånn helt brett med mange egg i. Ring rundt om kring, kanskje butikken i nærheten har. Det er billig og det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal lydisolere og ikke har mye penger kan det funke å bruke eggekartong og tepper til å bekle veggene med. Med eggekartonger mener jeg sånn helt brett med mange egg i. Ring rundt om kring, kanskje butikken i nærheten har. Det er billig og det funker.

Ifølge endel på forumet her, så funker det bare til lydakustikk. Altså at det ikke isolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.