Web Analytics
Jump to content

Fender `65 Twin Reverb

TenaciousG
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vurderer å kjøpe denne ampen nå, men er blitt litt usikker..

Har hørt mye (nesten bare) positivt om den, at den har en fantastisk tone, og er høylytt (85W),

men også at akkurat det siste der kan bli et problem om man skal få en bra vreng.

Man må altså ha et veldig høyt volum på ampen for at den skal kunne gi den klassiske rør-vrengen.

Er dette slik? Vil jo gjerne kunne få en fet vreng på ampen, må jeg da ut med flere tusenlapper i en dugelig pedal?

Noen som eier en Fender TR? Som har tips?

Hei!

Vurderer å kjøpe denne ampen nå, men er blitt litt usikker..

Har hørt mye (nesten bare) positivt om den, at den har en fantastisk tone, og er høylytt (85W),

men også at akkurat det siste der kan bli et problem om man skal få en bra vreng.

Man må altså ha et veldig høyt volum på ampen for at den skal kunne gi den klassiske rør-vrengen.

Er dette slik? Vil jo gjerne kunne få en fet vreng på ampen, må jeg da ut med flere tusenlapper i en dugelig pedal?

Noen som eier en Fender TR? Som har tips?

det er bare å prøve en.

Hvis du vil ha vreng, prøv en mindre fender eller en allen

jeg vil heller anbefale deg en fender hot rod deluxe.. mye mer bruksvennelig, lettere å drasse på, og den har en vrengkanal (ikke no å skryte av, men cleanen er nydelig) , twinreveben er ment til digre scener.. mens deluxen kan man spille mindre steder og alikavel presserørene, og dersom den blir for liten (tviler jeg sterkt på) kan man alltids micce den opp:)

lykke til!

ok, men hvis vreng kanalen på hot-rod'en ikke er noe særlig tror jeg heller at jeg kommer til å satse på en twin r, og kjøpe en Ibanez tubescreamer TS-7. Har en Am Fender Strat.

Har prøvd ut en Twin R idag på musikksjappa, men skal tilbake å prøve med en tubescreamer neste uke. Dette var en blond Twin R. Er vel ikke noe forskjell på dem?

Vil prøve å få en lyd ala Eric Clapton, SRV, (Jimi H?)..

[edit]

Den blonde ampen var visst en Twin Reverb 40th Anniversary amp. Hadde noe annerledese rør, og eminence høytalere istede for Jensen som står i den vanlige re-issuen. Hva tror dere om forskjellen på disse?

Edited by TenaciousG

Har forresten blitt litt usikker på en ting,

den versjonen av ampen som selges på marios (sound1.no) heter "Fender Vintage ´65 Twin Reverb",

og det står der at dette er en NØYAKTIG kopi av originalen!

Er dette en ReIssue med PCB eller er dette faktisk en nøyaktig kopi av originalen?

Har mailet dem om dette, men har enda ikke fått svar, noen meninger?

Du har ikke vurdert en Vox AC30 CC med blue alnico elementer? Veldig fin og klar bjelle/glass aktig lyd.. Den har master volum. Riktignok er denne laget i kina og ikke england som de gamle voxene, men den har fått utrolig bra kritikk. Jeg var og testet den for et par uker siden, og synes absolutt det var en fet amp, selv om jeg sleit litt med å finne en rund og varm tone (tror det hadde noe med s1 switchen på stratten og gjøre) .. Men klokkeklar lyd og feit vreng .. :)

Har forresten blitt litt usikker på en ting,

den versjonen av ampen som selges på marios (sound1.no) heter "Fender Vintage ´65 Twin Reverb",

og det står der at dette er en NØYAKTIG kopi av originalen!

Er dette en ReIssue med PCB eller er dette faktisk en nøyaktig kopi av originalen?

Har mailet dem om dette, men har enda ikke fått svar, noen meninger?

dette er nok en billig reissue og altså ikke en nøyaktig kopi av en -65 twin.

Du har ikke vurdert en Vox AC30 CC med blue alnico elementer? Veldig fin og klar bjelle/glass aktig lyd.. Den har master volum. Riktignok er denne laget i kina og ikke england som de gamle voxene, men den har fått utrolig bra kritikk. Jeg var og testet den for et par uker siden, og synes absolutt det var en fet amp, selv om jeg sleit litt med å finne en rund og varm tone (tror det hadde noe med s1 switchen på stratten og gjøre) .. Men klokkeklar lyd og feit vreng .. :)

Har sett litt på den, men tror ikke de har den inne på musikksjappa i nærheten.

Er den kraftig nok til å høres over trommene i bandet på øving uten å være mic'et da?

Er den mer solid og (håndlaget?) enn Twin Reverben RI da?

Takk for svar :)

Har sett litt på den, men tror ikke de har den inne på musikksjappa i nærheten.

Er den kraftig nok til å høres over trommene i bandet på øving uten å være mic'et da?

Er den mer solid og (håndlaget?) enn Twin Reverben RI da?

Takk for svar :)

en ac30 m alnico blue - men ikke g12m/greenbakcs - er litt høylytt. men det er helt annen lyd enn en fender