Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender `65 Twin Reverb


TenaciousG

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe denne ampen nå, men er blitt litt usikker..

Har hørt mye (nesten bare) positivt om den, at den har en fantastisk tone, og er høylytt (85W),

men også at akkurat det siste der kan bli et problem om man skal få en bra vreng.

Man må altså ha et veldig høyt volum på ampen for at den skal kunne gi den klassiske rør-vrengen.

Er dette slik? Vil jo gjerne kunne få en fet vreng på ampen, må jeg da ut med flere tusenlapper i en dugelig pedal?

Noen som eier en Fender TR? Som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vurderer å kjøpe denne ampen nå, men er blitt litt usikker..

Har hørt mye (nesten bare) positivt om den, at den har en fantastisk tone, og er høylytt (85W),

men også at akkurat det siste der kan bli et problem om man skal få en bra vreng.

Man må altså ha et veldig høyt volum på ampen for at den skal kunne gi den klassiske rør-vrengen.

Er dette slik? Vil jo gjerne kunne få en fet vreng på ampen, må jeg da ut med flere tusenlapper i en dugelig pedal?

Noen som eier en Fender TR? Som har tips?

det er bare å prøve en.

Hvis du vil ha vreng, prøv en mindre fender eller en allen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil heller anbefale deg en fender hot rod deluxe.. mye mer bruksvennelig, lettere å drasse på, og den har en vrengkanal (ikke no å skryte av, men cleanen er nydelig) , twinreveben er ment til digre scener.. mens deluxen kan man spille mindre steder og alikavel presserørene, og dersom den blir for liten (tviler jeg sterkt på) kan man alltids micce den opp:)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men hvis vreng kanalen på hot-rod'en ikke er noe særlig tror jeg heller at jeg kommer til å satse på en twin r, og kjøpe en Ibanez tubescreamer TS-7. Har en Am Fender Strat.

Har prøvd ut en Twin R idag på musikksjappa, men skal tilbake å prøve med en tubescreamer neste uke. Dette var en blond Twin R. Er vel ikke noe forskjell på dem?

Vil prøve å få en lyd ala Eric Clapton, SRV, (Jimi H?)..

[edit]

Den blonde ampen var visst en Twin Reverb 40th Anniversary amp. Hadde noe annerledese rør, og eminence høytalere istede for Jensen som står i den vanlige re-issuen. Hva tror dere om forskjellen på disse?

Endret av TenaciousG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten blitt litt usikker på en ting,

den versjonen av ampen som selges på marios (sound1.no) heter "Fender Vintage ´65 Twin Reverb",

og det står der at dette er en NØYAKTIG kopi av originalen!

Er dette en ReIssue med PCB eller er dette faktisk en nøyaktig kopi av originalen?

Har mailet dem om dette, men har enda ikke fått svar, noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert en Vox AC30 CC med blue alnico elementer? Veldig fin og klar bjelle/glass aktig lyd.. Den har master volum. Riktignok er denne laget i kina og ikke england som de gamle voxene, men den har fått utrolig bra kritikk. Jeg var og testet den for et par uker siden, og synes absolutt det var en fet amp, selv om jeg sleit litt med å finne en rund og varm tone (tror det hadde noe med s1 switchen på stratten og gjøre) .. Men klokkeklar lyd og feit vreng .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten blitt litt usikker på en ting,

den versjonen av ampen som selges på marios (sound1.no) heter "Fender Vintage ´65 Twin Reverb",

og det står der at dette er en NØYAKTIG kopi av originalen!

Er dette en ReIssue med PCB eller er dette faktisk en nøyaktig kopi av originalen?

Har mailet dem om dette, men har enda ikke fått svar, noen meninger?

dette er nok en billig reissue og altså ikke en nøyaktig kopi av en -65 twin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert en Vox AC30 CC med blue alnico elementer? Veldig fin og klar bjelle/glass aktig lyd.. Den har master volum. Riktignok er denne laget i kina og ikke england som de gamle voxene, men den har fått utrolig bra kritikk. Jeg var og testet den for et par uker siden, og synes absolutt det var en fet amp, selv om jeg sleit litt med å finne en rund og varm tone (tror det hadde noe med s1 switchen på stratten og gjøre) .. Men klokkeklar lyd og feit vreng .. :)

Har sett litt på den, men tror ikke de har den inne på musikksjappa i nærheten.

Er den kraftig nok til å høres over trommene i bandet på øving uten å være mic'et da?

Er den mer solid og (håndlaget?) enn Twin Reverben RI da?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på den, men tror ikke de har den inne på musikksjappa i nærheten.

Er den kraftig nok til å høres over trommene i bandet på øving uten å være mic'et da?

Er den mer solid og (håndlaget?) enn Twin Reverben RI da?

Takk for svar :)

en ac30 m alnico blue - men ikke g12m/greenbakcs - er litt høylytt. men det er helt annen lyd enn en fender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.