Web Analytics
Jump to content

Bestille fra USA

TenaciousG
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaring med å bestille gitarforsterker fra utlandet (USA)?

Jeg har veldig lyst på en Fender Twin Reverb `65, men den er så j**** svindyr her i norge!

(Marios- ca 13 000). :(

I USA selges den til en tredel av prisen.

Så til de som har erfaring på dette området:

1. Må man kjøpe ny strømkabel/forsyning for å matche norske uttak?

2. Hva koster det ca i frakt/toll/mva?

3. Kan man unngå mva ved at avsender sender den som en "gave"?

og til slutt..

4. Hvilke butikker vil du anbefale til å handle forsterker fra i utlandet (USA)?

På forhånd takk!

(og glemte nesten...)

5. Vil du anbefale å handle fra utlandet istedet for fra Norge?

Edited by TenaciousG

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaring med å bestille gitarforsterker fra utlandet (USA)?

Jeg har veldig lyst på en Fender Twin Reverb `65, men den er så j**** svindyr her i norge!

og til slutt..

4. Hvilke butikker vil du anbefale til å handle forsterker fra i utlandet (USA)?

På forhånd takk!

1. Ny netttrafo er vel å anbefale, men du kan kjøpe en ekstern spenningsomformer. Ny trafo koster ihvertfall ikke stort.

2. Frakta kommer an på hvor mye den veier og hvem som sender den. Du må betale moms, men ikke toll, og du må betale moms av både vare- og fraktprisen.

3. Hvis du får han som sender til å merke at den koster under 2000 kroner så.

har regnet endel på det selv med samme amp du har i siktet, har alltid endt opp med omtrent samma pris som i norge.. det er dyrt å sende røramper!!

vil anbefale å heller kjøpe brukt i norge, en ny i statene.. men viss du finner no i tykland feks ebay.de så er det ikke så galt, for de har samme strømmnett som her i norge, pluss mindre frakt!!

Bruk jetcarrier.com

De samler opp en haug varer som er kjøpt av norske kunder og sendt til deres jetcarrier-postboks i USA. Deretter sender de alt sammen til Norge. Dette for å få minimale fraktkostnader. Når jeg kjøpte forsterker i USA, betalte jeg 777 kr. Det er bare litt mer enn dobbelt så mye som frakten fra Steinkjer til Oslo.

Ekstern trafo kan være greit å ha. Det er ikke alle amper som kan bli bygget i ny trafo inni. Eksterne trafoer koster rundt 1000 kr. Så du må legge til ca 2000 på prisen. Det blir vel billigere likevel.

Hei!

og til slutt..

På forhånd takk!

(og glemte nesten...)

5. Vil du anbefale å handle fra utlandet istedet for fra Norge?

kjøp noe bedre enn en reissue hvis du først skal brenne av penger. kjøp f.eks. en allen-forsterker og få uncle spot til å bygge den med 230v/50hz-trafo!

Du kan jo prøve ebay.de, så slipper du å tenke det med spenningsforskjellen.

Har hatt nesten utelukkende gode erfaringer med handel fra USA. Kjøpte gitaren min på eBay, og det gikk nesten smertefritt. Pass i hvertfall på at du handler fra seriøse nettbutikker. Bestilte noen pedaler fra musictoyz.com tidlig i sommer, og etter en måned med mailmasing, kom de omsider frem sent i august.

kjøp noe bedre enn en reissue hvis du først skal brenne av penger. kjøp f.eks. en allen-forsterker og få uncle spot til å bygge den med 230v/50hz-trafo!

Mener du at en twin reverb '65 ikke er verdt pengene?

Betaler man ekstra siden den er populær, eller er den verdt prisen, hva syns dere?

Mener du at en twin reverb '65 ikke er verdt pengene?

Betaler man ekstra siden den er populær, eller er den verdt prisen, hva syns dere?

Reissuen er knapt verd pengene. Den er en ganske annen amp enn originalen: dårlige italienske høytalere, printkort istedenfor håndloddinger osv