Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

De beste fest låtene?


Torfinn

Anbefalte innlegg

Bob Dylan arrangerte ikke engang arrangementet sitt til House of The Rising Sun på debutalbumet "Bob Dylan" selv, men stjal det fra en venn som hadde tenkt å spille det inn senere, Dave Van Ronk! House of The Rising Sun er eldre enn Metusalem, men i moderne tid er det The Animals versjon, basert på Bob Dylans som gjorde den kjent.... JA!

Festlåter? Det var verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mods - tore tang

Tom Petty - Free falling

- Girl on LSD

Postgirobygget - stygge lille Trine

- idyll

- en solskinnsdag

DeLillos - Kokken Tor

- Neste sommer

Og så kan jeg ikke forstå at INGEN har nevnt Jokke!

2 fulle menn

Øl

Gutta

Hr. Smith

Halv

Jeg er veldig enig i det som har blitt sagt at man skal spille sanger som flere kan være med å synge på.. Og et tips til, ikke sitt å spill gitar hele kvelden, bare plukk den tilfeldig opp og spill litt. ta en pause og når noen spørr så spiller du mere. Det sier iallefall venninene mine at er det beste. Hvis en sitter og spiller hele kvelden så kan det bli plagsomt.. Man får føle seg frem tror jeg.

mvh kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske sanger som de fleste kan teksten på!

Alternative band:

CCR (Have you ever senn the rain kan jo alle!)

Postgirobygget (hitter som stygge lille trine, en solskinnsdag, lei av å bli lurt +++ kan jo maange!)

Spill musikken de du fester med kan! Det er da allsangen settes igang, og livet oppstår! ;)

offtopic: Woohoo! Post nr 100! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd - Wish You Were Here

Oasis - Wonderwall

Metallica - Nothing Else Matters

Beatles - Blackbird

Led Zep - Stairway To heaven

Jon Lennon - Imagine

får du ikke draget av å spille de der, bør du vurdere å legge deg under kniven...

Ikke lurt å si slike ting... Folk kan jo kanskje gjøre det...

Sett selvmord på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mods - tore tang

Tom Petty - Free falling

               - Girl on LSD

Postgirobygget - stygge lille Trine

                     - idyll

                     - en solskinnsdag

DeLillos - Kokken Tor

           - Neste sommer

Og så kan jeg ikke forstå at INGEN har nevnt Jokke!

2 fulle menn

Øl

Gutta

Hr. Smith

Halv

Jeg er veldig enig i det som har blitt sagt at man skal spille sanger som flere kan være med å synge på.. Og et tips til, ikke sitt å spill gitar hele kvelden, bare plukk den tilfeldig opp og spill litt. ta en pause og når noen spørr så spiller du mere. Det sier iallefall venninene mine at er det beste. Hvis en sitter og spiller hele kvelden så kan det bli plagsomt.. Man får føle seg frem tror jeg.

mvh kristoffer

Beste post hittil !!! Tenkte på Jokke, mens jeg leste postene.... .deLillos er et godt eksempel også... :D

Ellers må vi jo tenke på hva slags fest det er.... På noen av festene jeg har vært på er det på en måte om å gjøre å drikke mest, og da vil jeg vel ikke si at jeg hadde bidratt positivt ved å ta frem gitaren foran en gjeng børstne folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink Floyd - Wish You Were Here

Oasis - Wonderwall

Metallica - Nothing Else Matters

Beatles - Blackbird

Led Zep - Stairway To heaven

Jon Lennon - Imagine

får du ikke draget av å spille de der, bør du vurdere å legge deg under kniven...

Ikke lurt å si slike ting... Folk kan jo kanskje gjøre det...

Sett selvmord på internett?

legge seg under kniven = plastisk operasjon, ikke noe med selvmord å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

danseband er tingen ja. Fernando, Ivars, vikingarnanana osv. :P Nei, dra de fleste låtene som jentene liker, ronan keating osv, og syng litt mer. og som kroffer så lurt sa, ikke sitt og spill hele tida ;) og hvis noen spør om du kan en sang og egentlig ikke kan den, så bare spill noe og syng fordet, for de hører sannsynligvis ikke forskjell :D haha. men anyway, det er jo god "markedsføring" å spille på fester og sånn. Da vet liksom mange fler at du spiller gitar, som igjen kan gjøre det lettere å skaffe deg band osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDYLL!!! I disse sommertider er det ingen som slår den....Men festlåta over alle festlåter er jo definitivt Van Halen - Jump! Den ække akkurat så kul på gitar. Men keyboardisten i bandet mitt tok like så godt med seg motifen på russetreff, og spilte jump til stor begeistring der. Så instrument er ingen hindring om man bare legger godvilja til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har sagt Tenacious D? De slår alltid ann på fester. Spill låter som Tribute og Gay Eskimo. Ellers går d jo ann og spille Creedence og Eagles :) Har en del som kan spilles på fest.

Hotel California bruke å slå ann! Ellers må æ si mæ eni i de fleste hær at Idyll e en vældi bra festsang.

"Å så havna vi på fyllafæst ijænn. Hei Skål!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.